سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
سلامت نیوز: اشتغال زنان و تغییر نقش آنها درحالی‌كه شوهر همچنان توقع دارد زن نقش سنتی‌اش را ایفا كند، توسط رییس‌پلیس آگاهی ناجا یكی از دلایل همسركشی عنوان شده است، حال آنكه این نظریه درست به نظر نمی‌رسد، زیرا اشتغال زنان در جامعه ما مربوط به سال‌های اخیر نیست، سال‌هاست كه زنان در ایران در كنار كار در بیرون از خانه وظایف خود را به عنوان همسر انجام می‌دهند و تقریبا در بیشتر موارد با توجه به تحول نقش زنان، همسران نیز همكاری می‌كنند. بنابراین چنین تحلیلی در مورد وقوع همسركشی كه زنان نسبت به كارهای منزل مشكل دارند و به همین دلیل صدمه می‌بینند، درست نیست.

در صورت صحت این نظر باید هر روز هزاران نفر همسران خود را می‌كشتند. بنابراین بسیار غیركارشناسانه است كه زنان به خاطر اینكه نمی‌توانند مسوولیت همسری خود را انجام دهند با این معضل روبه‌رو شده‌اند. به نظر می‌رسد در خصوص بررسی علل همسركشی با خلأ مطالعات و تحقیقات روبه‌رو هستیم و مشكل اصلی ما عدم مشاركت كارشناسان خبره است كه براساس پژوهش اظهارنظر كنند.

در جامعه ما خانواده‌ها با مشكلات زیادی روبه‌رو هستند؛ مشكل اقتصادی، بیكاری، تورم و آسیب‌های دیگر در حال حاضر اعتیاد روزافزون و مشكلات دیگری مانند خشونت اجتماعی و... به خانواده‌ها آسیب زده و به دلیل پایین آمدن آستانه تحمل افراد در خانواده این نهاد اجتماعی دچار صدمه شده است.

سعید معیدفر جامعه‌شناس واستاد دانشگاه
منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha