سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 38997

یك ماده اصلی موجود در زعفران قادر است از سلولهای مغزی در برابر بیماری‌ها و التهاب‌های عصبی محافظت نماید.

سلامت نیوز: متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه آلبرتای آمریكا در یك مطالعه تازه تاكید كردند كه یك ماده اصلی موجود در زعفران قادر است از سلولهای مغزی در برابر بیماری‌ها و التهاب‌های عصبی محافظت نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كریس پاور در این دانشگاه كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: ما در آزمایشات خود متوجه وجود تركیبی در این چاشنی خوش عطر و بو شده‌ایم كه كروسین نام دارد. هم چنین با بررسی‌های بیشتری دریافتیم كه این تركیب در محیط‌های كشت سلولهای مغزی یك تاثیر محافظتی مهم روی این سلولها دارد و در واقع می‌تواند از آسیب وارده به سلولهایی كه غلاف میلین را برای نورونها (سلولهای عصبی) می‌سازند، جلوگیری كند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این آزمایشات توان بالقوه تركیب كروسین را در پیشگیری و درمان بیماریهای التهابی و مزمن مغزی نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، یكی از مهمترین خواص زعفران درمان افسردگی است. زعفران دارای بویی قوی و طعمی تلخ است. نوشیدن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود، اثر مسكن درد دارد، باعث تحریك اعصاب می‌شود. بعلاوه زعفران خون ساز است و گردش خون را آسان می‌سازد. مصرف زعفران خونریزی‌های بعد از زایمان را از بین می‌برد، كبد را تصفیه و قوی می‌كند، سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.

شرح آزمایشات فوق در مجله ایمونولوژی ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha