سلامت نیوز: رئیس کمیسیون عمران و توسعه با انتقاد از توقف طرح مشترک شهرداری و وزارت کشور برای کاهش خطر پذیری در مقابله با زلزله گفت:در سال گذشته من تمامی این تذکرات را ارایه دادم اما کسی توجه نکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، حمزه شکیب در چهارصد و سی امین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به سالروز زلزله بم اظهار کرد: این زلزله تجربه تلخی بود که در یک شب 40 هزار نفر از هموطنان مان را از دست دادیم و شهر تاریخی بم ویرانه شد.

وی ادامه داد: انتظار می رفت با تجارب زلزله بم، طبس و بجنورد برنامه ریزی های منسجمی برای مقابله با حوادثی همچون زلزله تدوین شود که بتوان در مقابل زلزله خیز بودن کشورمان که هر لحظه بیم وقوع زلزله های کوچک و بزرگ در آن می رود چاره اندیشی شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه با اشاره به اینکه در دنیا مشکل ایمنی جانبی برای زلزله برطرف شده است و به دنبال کاهش خسارت های مالی هستند، ادامه داد: متاسفانه ما از این تجربه ها درس نگرفتیم و با وجود داشتن دانش علمی نتوانستیم پیشگیری های لازم را در زمینه زلزله انجام دهیم در واقع ما از منابع مالی ای که برای این منظور در اختیار داشتیم به خوبی استفاده نکردیم.

شکیب با بیان اینکه در شورای دوم اساسنامه ستاد مدیریت بحران تدوین که در شورای سوم آن را به سازمان مدیریت بحران تبدیل کردیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح کاهش خطرپذیری زلزله در شورا تصویب شد و اجرای آن به صورت مشترک با شهرداری و وزارت کشور در حال پیگیری بود که این طرح نیز متوقف شده است این در حالی است که در سال گذشته من تمامی این تذکرات را ارایه دادم اما اتفاقی نیفتاد از این رو درخواست می شود تا گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده ارایه شود.

این عضو شورای شهر گفت: در بافت فرسوده در قالب پروژه های مختلفی همچون اوراق مشارکت، فروش متری زمین و ... عملیاتی شد اما حاصل آن چه بوده است؟! شهرداری نباید زمان را از دست بدهد و باید منابع مالی که در این حوزه در دست دارد را به خوبی هزینه کند.

شکیب با انتقاد از سازمان نظام مهندسی و مشخص نبودن روند کار نیز تاکید کرد: نمی دانیم پایداری ساختمان های جدیدی که در چند سال گذشته ایجاد شده است یا در حال ایجاد است چه میزان است اما انتظار می رود شورا به وظایف نظارتی خود عمل کند و شهرداری تهران نیز گزارشی از عملکرد خود ارایه دهد.

علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز درخصوص اظهارنظر شکیب برای ارایه گزارش توسط شهرداری تهران گفت: اگر قرار باشد شهرداری در این خصوص توضیحاتی ارایه دهد می بایست سایر سازمانها از جمله سازمان هلال احمر نیز گزارشی به ما ارایه دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha