سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 39012

پزشكان می‌گویند ویتامین «ای» برای جلوگیری از تحلیل رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای و كمك به ترمیم سلولهای این بافت‌ها مفید است.

سلامت نیوز: پزشكان می‌گویند ویتامین «ای» برای جلوگیری از تحلیل رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای و كمك به ترمیم سلولهای این بافت‌ها مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پزشكان معتقدند اگر ویتامین «ای» را به طور موضعی روی پوست بمالید، این ویتامین می‌تواند علائم پیری را كاهش دهد و اگر به صورت مكمل خوراكی مصرف شود برای افزایش طاقت عضلانی ورزشكاران و دوندگان مفید است.

متخصصان دانشگاه علوم بهداشتی جورجیا در یك مطالعه جدید نشان دادند فعالیت‌های روزانه مثل خوردن و ورزش كردن می‌تواند غشاء پلاسمایی را در سلولهای عضلانی پاره كنند اما وجود ویتامین «ای» برای ترمیم این غشاء ضروری است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، اگر این سلولهای ماهیچه‌ای ترمیم نشوند عضلات در نهایت تخریب می‌شوند و در پروسه‌ای شبیه به وضعیت دیستروفی عضلانی از بین می‌روند.

ویتامین «ای» در مقابله با بسیاری از بیماریها به بدن كمك می‌كند و سلول‌ها را در برابر انواع مشخصی از آسیب‌های بیولوژیك حفظ كرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد. این خاصیت ویتامین «ای» در طول زمان باعث كند شدن آسیب‌های سلولی می‌شود كه به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می‌افتد.

ویتامین «ای» در پیشگیری از برخی اختلالات تاثیر دارد و به درمان بعضی دیگر از بیماری‌ها كمك می‌كند. برای مثال ویتامین «ای» نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان‌ها شامل سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ، سینه و پروستات ایفا می‌كند. همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، مری و دهانه رحم را كاهش می‌دهد.

مهمترین منابع غذایی حاوی ویتامین ای شامل آجیل‌ها مثل مغز بادام، فندق، و گردو، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارین، روغن سبزیجات فشرده شده خنك،‌ شامل ذرت، گل آفتابگردان، سویا، دانه پنبه، سبوس گندم، اسفناج، كلم پیچ و سیب زمینی هستند. البته علاوه بر موارد غذایی با تشخیص پزشك مكمل‌های این ویتامین نیز در صورت نیاز تجویز می‌شوند.

این مطالعه در مجله تخصصی نیچر به تفصیل شرح داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha