سلامت نیوز :دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: موادمخدر و روانگردان‌ها تهدید بزرگی برای امنیت کشور و سلامت جامعه است. به گزارش روابط‌عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، در نشست یکروزه دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌ها گزارشی از وضعیت اعتیاد و نحوه مبارزه با آن را مطرح و نقطه‌نظرات خود را جهت حرکت پرشتاب‌تر این مبارزه ارائه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز مصطفی محمدنجار در این نشست گفت: موادمخدر و روانگردان‌ها تهدیدی عظیم و بلایی بزرگ برای امنیت کشور، سلامت ملت‌ و جامعه انسانی است و به‌ عنوان یکی از پیچیده‌ترین جرائم سازمان‌یافته به‌شمار می‌رود و مبارزه با آن یک جهاد مقدس است. وی افزود: موادمخدرخطری چندوجهی است و مشکلات و چالش‌های مرتبط با این مبارزه نیز باید به‌درستی شناسایی و رفع شوند، همچنین باید با یک نگاه واقع‌بینانه، ریشه‌ها و علل بروز اعتیاد را دریابیم و به یک تشخیص درست برای ریشه‌کنی آن دست یابیم.

محمدنجار در ادامه به تشریح عملکرد ستاد در سال گذشته و سال‌جاری پرداخت و گفت: تدوین نقشه راه اجرایی طرح ملی مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر در برنامه 5ساله پنجم توسعه در 7 حوزه تخصصی مقابله با عرضه، پیشگیری، درمان، حقوقی، مشارکت‌های مردمی، بین‌المللی و فرابخشی، ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با موادمخدر، بهره‌گیری از ظرفیت موجود در استان‌ها، صدور حکم مسؤولیت استانداران و 400 نفر از فرمانداران به ترتیب به‌عنوان روسای شورای هماهنگی و روسای شورای فرعی مبارزه با موادمخدر و ابلاغ سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و تدوین سند استانی از جمله این اقدامات است.

وی همچنین اخذ بودجه برای اجرای ماده 42 قانون مبارزه با موادمخدر به مبلغ 60 میلیارد تومان و تمهیدات لازم برای راه‌اندای 5 مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در فشافویه تهران، چناران خراسان‌رضوی، کرمان، اصفهان و ایرانشهر، ارائه خدمات درمان و کاهش آسیب معتادان در بیش از 2400 مرکز در کشور، اجرای 30 کنگره پیشگیری از اعتیاد با حضور نخبگان و دانشگاهیان، آموزش 6 هزار مربی تا پایان سال 89، تقویت فعالیت‌های بین‌المللی و انسداد مرزهای جنوب‌شرقی و شمال‌غربی کشور را از دیگر اقدامات ستاد بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha