سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: برای ثابت نگه داشتن حرارت بدن، گرم نگه داشتن سر یکی از مهمترین موارد است که مانع از بروز بیماری در فصل زمستان می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌وگو با فارس‌ اظهار داشت: زمستان دارای طبیعتی سرد و تر است و افرادی که بلغمی مزاج هستند در این فصل دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی گفت: به همین دلیل پوشیدن لباس‌های گرم و مصرف غذاهایی با طبع گرم می‌تواند تا حدی از مشکلات افرادی که دارای طبیعتی سرد و تر هستند، بکاهد.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: بیش از 70 تا 80 درصد مردم در بالاتنه خود احساس سرما ندارند و بیشتر در پایین تنه خود احساس سرما دارند.

ابوالحبیب بیان داشت: برای ثابت نگه داشتن حرارت بدن گرم نگه داشتن سر یکی از مهمترین مسائلی است که مانع از بروز بیماری در فصل زمستان می‌شود.

وی افزود: در فصل پاییز و زمستان خلط گرم صفرا نسبت به سایر اخلاط کمتر ساخته می‌شود؛ صفرا مسئول گرم نگه داشتن تمام بدن است و به طور فیزیولوژیک در فصل سرما کم می‌شود و در قسمت‌هایی از بدن احساس سرما بروز پیدا می‌کند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: خانواده‌ها باید بدانند که اگر دانش‌آموز دارند، پوشاندن سر آنها می‌تواند از بروز بیماری و سرماخوردگی پیشگیری کند تا لطمه‌ای به درس خواندن آنها وارد نشود.

ابوالحبیب عنوان کرد: مصرف غذاهای صفرازا مانند پسته، بادام، ارده، شیره و خرما در تولید صفرای بدن کمک می‌کند و مانع از سرد شدن بدن می‌شود همچنین مصرف غذاهای پرکالری مانند کله پاچه، حلیم، خورشت فسنجان و خوراک ماهیچه می‌تواند موجب گرم شدن بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha