سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 39043
سلامت نیوز: مدیر كل هواشناسی استان تهران از قطع بارش‌ها در پایتخت و آغاز پایداری جوی از روز چهارشنبه خبر داد.

مهندس محسن جباری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد كه تا حدود ساعت 16 روز سه‌شنبه بارش برف و باران در شهر تهران قطع شده اما بارش‌ها به صورت متناوب در مناطق شرقی استان و ارتفاعات به صورت برف ادامه دارد.

وی با اشاره به اینكه از روز چهارشنبه تا جمعه هیچ بارشی در پایتخت نداریم تصریح كرد: بر این اساس پایداری جوی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود اما با توجه به كاهش غلظت آلاینده‌ها در چند روز گذشته پیش‌بینی می‌كنیم كه مشكلی به لحاظ آلودگی هوا در تهران علی رغم افزایش غلظت آلاینده ها ایجاد نشود.

مدیر كل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت دمای تهران نیز گفت: نقشه‌های دمایی نشان می‌دهد كه روز چهارشنبه تهران سردتر شده و حداقل دما به زیر صفر خواهد رسید؛ اما از روز پنجشنبه بتدریج بر میزان دمای پایتخت افزوده می‌شود.

تهران در آستانه شرایط «ناسالم» قرار می‌گیرد

مركز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام كرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت كلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته در همین ساعت كاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت كلیه آلاینده‌ها به غیر از ایستگاه‌های پارك رازی، پارك قائم، شهرداری منطقه 15 و فرمانداری شهر ری به لحاظ آلاینده ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون در سایر ایستگاه‌ها در حد مجاز بوده و شاخص كیفیت هوا هم اكنون در شرایط «سالم» می‌باشد.

لازم به ذكر است ایستگاه شهرداری منطقه 10 به لحاظ آلاینده دی اكسید نیتروژن در شرایط «بسیار ناسالم» قرار دارد.

مهار افزود: انتظار می‌رود شاخص كیفیت هوا در روز چهارشنبه در آستانه شرایط «ناسالم» برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha