سلامت نیوز: یک پژوهش جدید ثابت کرد: نوجوانان و جوانان مجادله گر نسبت به هم سن و سالهای خود کمتر در معرض ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این پژوهش جدید محققان آمریکایی دانشگاه ویرجینیا ثابت کرد: نوجوانانی که به طور مستمر بحث و جدل زیادی برای اثبات دیدگاه خود به ویژه جلوی والدین می‌کنند، از استقلال و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایر نوجوانان برخوردارند و کمتر در معرض اعتیاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر قرار دارند.

اما نوجوانانی که با سرکوب احساسات و افکارشان و نگرانی و خشم ناشی از ناتوانی در بیان دیدگاه خود - حتی در قالب فریاد زدن جلوی پدران و دیگران – رو به رو هستند، به اعتیاد برای خلاص شدن از این وضعیت روی می آورند.

در این پژوهش بیش از 150 نوجوان با عمر 13، 15 و 16 سال شرکت کردند و گروهی از پدران نیز با آنها مشارکت داشتند و نتایج آن نشان داد: فرزندان در سن 13 سالگی تفاهم بیشتری با پدران درباره مسائل مربوط به پیشرفت تحصیلی و هزینه های شخصی و اصول خانوادگی نسبت به جوانان 16 ساله داشتند که به عادت های بد اجتماعی روی آورده بودند.

پژوهشگران گفتند: فرزندانی که به اصول و خواست پدرانشان به طور مستمر برای جلوگیری از بروز اختلاف مداوم تن می دهند، بیشتر در معرض فشارهای اجتماعی و روانی قرار دارند و این امر تسلط دوستانشان بر آنها را ساده تر می کند؛ به گونه ای که داوطلبانه تسلیم آنها می شوند.

این پژوهشگران گفتند: فرزندانی که از حمایت مادران خود به ویژه در سن 13 سالگی برخوردار می شوند؛ کمتر در معرض عوامل تاثیرگذار خارجی منفی مثل سیگار کشیدن، خوردن مشروبات الکلی و اعتیاد قرار دارند و استقلال و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

به گفته این پژوهشگران، روابط و مهارت های اجتماعی بین فرزندان و اعضای خانواده، دوستان و افراد جامعه را از فرصت های جلوگیری از پناه بردن به عادتهای بد و زیانبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha