چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3907

به گفته پزشكان، وجود دردهای مزمن لثه، ناشی از وجود پلاك های باكتری ها است كه باعث بروز سرطان زبان می شود و این در حالی است كه كشیدن سیگار این خطر را پنج برابر افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوزو به نقل از پایگاه خبری رویترز، یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد كه وجود دردهای مزمن در لثه می تواند به بروز سرطان زبان منجر شود.
بنابراین گزارش، نتایج بررسی های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه روزول پارك حاكی است، دردهای تناوبی در لثه ها كه ناشی از جراحت و عفونت ایجاد شده توسط باكتری ها می باشد، علاوه بر ایجاد سرطان باعث از بین رفتن استحكام دندان ها و استخوان های دهان خواهد شد.
به گفته پزشكان كانادایی، مسواك نزدن پس از صرف غذا باعث تشكیل لایه های بسیار نازكی از باكتری ها موسوم به پلاك ها می شود كه بسیار خطرناك است و باعث جراحات و عفونت های شدید در روی لثه ها می شود.
آمارها نشان می دهد كه این لایه بی رنگ و بسیار خطرناك، باعث بروز ناراحتی دهان و دندان در 15 درصد از مردم كانادا شده است. مطالعات انجام شده توسط پرفسور ماین و همكارانش بیان می كند كه در یك دروه ی آماری سال 2005-1999 و در یك محدوده جهانی و وسیع كه با اشعه x دندان ها و لثه های افراد مورد بررسی قرار نشده است، 54 درصد زنانی كه مبتلا به دردهای مزمن لثه ای بوده اند دچار سرطان زبان شده اند.
گفتنی است، اگر چه این آمار در مورد مردان 51 درصد است ولی عاداتی چون سیگار كشیدن و رژیم بسیار در این زمینه مؤثر است.
دكتر تازل از مؤسسه تحقیقاتی دهان دندان آمریكا معتقد است، دردهای مزمن و دوره ای بسیار آرام و تدریجاً بروز می كنند و این عوارض ناشی از عفونت باكتری ها و سیگار كشیدن باعث كاهش یك میلیمتری از ضخامت دندان ها و استخوان های لثه می شود.
نتایج تحقیقات و آزمایش های فوق در جدیدترین شماره مجله دندان پزشكی و بهداشت دهان آمریكا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha