سلامت نیوز :در حالی که هزاران زن در فرانسه به دلیل کاشت سیلیکون‌های غیراستاندارد در عمل زیبایی سینه، در معرض سرطان قرار دارند. و وزارت بهداشت فرانسه توصیه کرده که این سیلیکون‌ها به‌منظور پیشگیری و احتیاط از بدن افراد عمل کرده خارج شوند. مدارک نشان می دهد که که کشور ایران نیز جزء مشتری های شرکت یاد شده بوده است .
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پزشکان بدون مرز ،  ۳۰ هزار زن فرانسوی از نوعی بافت سیلیکونی برای کاشت و برجسته کردن سینه خود استفاده کرده‌اند که احتمال سرطان‌زایی آن بالاست.

این سیلیکون‌ها توسط شرکت “PIP” تولید شده‌اند که اینک ورشکسته تلقی می‌شود و کارش به دادگاه کشیده شده است. مرکز این شرکت در شهر مارسی  و نام کامل آن “پیپ ایمپلیمنت پروتز” و یا ( Poly Implant prothese )  است.

وزارت بهداشت فرانسه از زنانی که از این نوع سبلیکون در جراحی زیبایی استفاده کرده‌اند، خواسته که از روی احتیاط، اقدام به عمل دوباره و برداشتن این ماده از بدن خود کنند.
هم‌چنین والری پیکریز، سخنگوی دولت فرانسه از تمام زنانی که از این بافت سیلیکونی استفاده کرده‌اند، خواسته که فورا به پزشک خود مراجعه کنند.
تاکنون ۲۰۰۰ شکایت از سوی زنانی که از این محصول استفاده کرده‌اند، به دست پلیس فرانسه رسیده است.

خبر خطرناک بودن سیلیکون‌های تولیدی شرکت پی‌آی‌پی پس از آن بالا گرفت که مشخص شد میزان ابتلاء به سرطان نزد زنانی که از این محصول استفاده کرده‌اند، بالاتر از حد معمول است. گروه‌های مدافع حقوق بیماران گفته‌اند که دستکم ۸ مورد سرطان سینه و مرگ یک بیمار با سیلیکون‌های تولید “پی‌آی‌پی” مرتبط است.

اما خطر سرطان سینه، تنها مشتریان فرانسوی این شرکت را تهدید نمی‌کند. تنها در آلمان حدود ۷۵۰۰ زن در عمل جراحی سینه خود از سیلیکون‌های شرکت پی‌آی‌پی استفاده کرده‌اند. و طبق اعلام اداره سراسری محصولات دارویی و پزشکی آلمان، کیسه‌های کاشته شده ژل در سینه زنان آلمانی مشتری این شرکت، دستکم در ۱۹ مورد پاره شده‌اند.
اداره سراسری محصولات دارویی و پزشکی آلمان نیز به زنان این کشور که جراحی سینه کرده‌اند، توصیه کرده که برای ویزیت‌های پیشگیرانه و احتیاطی به پزشک خود مراجعه کنند.

همچنین تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰ هزار زن بریتانیایی عمل جراحی زیبایی پستان را انجام داده‌اند .
آمار منتشرشده در رسانه‌ها نشان می دهد که ۸۷ درصد محصولات این شرکت صادر می‌‌شده و علاوه بر اتحادیه اروپا بیشترین میزان صادرات این پروتزها به ونزوئلا، برزیل، کلمبیا و آرژانتین بوده است.
در بین مشتریان شرکت پولی ایمپلنت پروتز (Poly Implant prothese (PIP ، علاوه بر کشورهای یاد شده و اروپای شرقی، نام ایران، ترکیه، اسراییل، سوریه و امارات متحده عربی هم به چشم می‌خورد.

یکی از دلایل مصرف بالای بافت‌های سیلیکونی پیوندی پی‌آی‌پی، ارزان‌تر بودن آنها به نسبت محصولات مشابه بوده است.
برآورد می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار زن  در سراسر جهان از سیلیکون‌های شرکت یاد شده برای جراحی پستان خود استفاده کرده باشند.
طبق شواهد موجود، سیلیکون‌های استفاده شده این شرکت، پس از جراحی پاره شده یا نشت کرده‌اند. گروهی دیگر از زنان عمل شده نیز گفته‌اند که از ورم  سینه‌های خود رنج می‌برند.

استفاده از سیلیکون‌های تولید “پی‌آی‌پی” در جراجی‌های زیبایی پس از پیدا شدن میزان غیرمعمولی از سیلیکون‌صنعتی در آن ممنوع اعلام شد.
به گزارش روزنامه “لوموند”، پس از مشخص شدن خطرات و اشکالات بافت سیلیکونی شرکت پی‌آی‌پی، ۵۲۳ مورد عمل خارج کردن این بافت‌ها از بدن زنان انجام شده است.
دولت فرانسه می‌گوید که هزینه جراحی زنانی را که از سیلیکون غیراستاندارد شرکت پولی ایمپلنت پروتز (PIP) استفاده کرده‌اند، خواهد پرداخت.
به این ترتیب، هزاران زن ناچارند عمل دیگری را برای خارج کردن این بافت از بدن خود تحمل کنند.
هزینه عمل جراحی برای خارج کردن سیلیکون، از صندوق بهداشت عمومی فرانسه پرداخت خواهد شد؛ اما هزینه گذاشتن مجدد سیلیکون در پستان فقط به افرادی پرداخت می شود که برای ترمیم بیماری سرطان پستان مجبور به استفاده از سیلیکون هستند و نه در موارد مربو ط به زیبایی ، و این پرداخت هم فقط برای زنانی که در کشور فرانسه زندگی می کنند صورت خواهد گرفت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha