سلامت نیوز : معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که کتاب کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که هم‌اکنون در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، باید از دانشگاه‌ها خارج شود و کتاب دیگری با مضمون ازدواج و آیین همسرداری تدریس شود.
زهرا سجادی به خبرآنلاین  دراین باره گفت: برای همین با آقای دکتر غلامعلی افروز در این باره صحبت کردیم و قرار شد ایشان که سابقه طولانی در این‌باره دارند، کتابی را برای ما تالیف کنند. این کتاب با عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری آماده شد و حتی مجوز تدریس آن را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کردیم. مراحل نهایی این کتاب با اینکه در دولت‌ گذشته مصوب شده بود، در سال 88 تنظیم و آماده توزیع شد اما متاسفانه در دانشگاه‌های کشور با وجود مجوز رسمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس نشد و نمی‌شود.متاسفانه مقاومت برخی از دانشگاهیان و نخبگان ما این مساله را ترویج می‌دهد.
او معتقد است که دانشگاه‌ها باید قانع شوند که کتاب «روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری» برای گنجاندن در محتوای طرح درس مناسب است زیرا وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به محتوای این کتاب، نظر مثبت دارند و لذا پیگیری مرکز امور زنان برای گنجاندن این کتاب در طرح درس به عنوان یک واحد اختیاری همچنان ادامه دارد.
سجادی تاکید می کند :اما این موضوع را نمی‌توان به صورت دستوری دنبال کرد، بلکه باید به دنبال اقناع و ترغیب دانشگاه‌ها درباره ارائه این کتاب در قالب طرح درس باشیم و فضاسازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha