چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 39096

طبق مقاله انتشار یافته توسط مجله امریکایی روانپزشک بیولوژیک، افسردگی با پوکی استخوان ارتباط دارد. این پژوهش همچنین نشان داده است که ارتباط بین افسردگی و از دست رفتن بافت استخوانی، به ویژه در بین زنان جوان بیشتر است.

سلامت نیوز : طبق مقاله انتشار یافته توسط مجله امریکایی روانپزشک بیولوژیک، افسردگی با پوکی استخوان ارتباط دارد. این پژوهش همچنین نشان داده است که ارتباط بین افسردگی و از دست رفتن بافت استخوانی، به ویژه در بین زنان جوان بیشتر است.

به گزارش سینانیوز به نقل از وب‌ام‌دی، محققان در این تحقیق جدید نشان دادند که بین اختلال افسردگی و از بین رفتن توده استخوانی ارتباط واضحی وجود دارد که منجر به بروز پوکی استخوان و شکستگی آن می‌​شود.
محققان ۲۳ پروژه تحقیقاتی را که در ۸ کشور مختلف انجام شده بود، ارزیابی کردند و طی آن تراکم استخوانی ۲ هزار و ۳۲۷ زن مبتلا به افسردگی را با تراکم استخوانی ۲۱ هزار و۱۴۱ زن سالم مقایسه کردند.
نتایج این مقایسه‌‌ها نشان داد که زنان افسرده به میزان قابل توجهی تراکم استخوانی کمتری نسبت به زنان سالم دارند و افسردگی به طرز چشمگیری باعث افزایش فعالیت سلول‌‌هایی که عامل تحلیل استخوان​ها هستند، می‌شد.
محققان تمام اطلاعات حاصل از پژوهش‌های انجام شده روی این موضوع را جمع‌آوری کردند و آن‌ها را با استفاده از یک روش متا آنالیز که یک نوع روش آماری خاص است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
محققان اظهار داشتند: «ارتباط بین افسردگی و پوکی استخوان در زنان، به مراتب بیشتر از مردان است و به ویژه زنان جوان تا قبل از یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha