سلامت نیوز : یک دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه گفت: مصرف بی‌رویه مکمل آهن بدون اینکه فرد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقرآهن باشد موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.
 
میترا زراتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف غذاهای سرشار از پروتئین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و نوع تغذیه در دوران کودکی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

وی گفت: مصرف تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و ماست که سرشار از پروتئین‌های آلی است برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و توصیه می‌شود که افراد در رژیم غذایی روزانه‌شان این مواد غذایی را قرار دهند.

مصرف روزانه 2 عدد گردو سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه افزود: مواد غذایی که سرشار از روی است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مصرف روزانه دو عدد گردو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

زراتی اضافه کرد: ویتامین c نیز یکی از بهترین ویتامین‌هاست به دلیل اینکه آنتی‌اکسیدان قوی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود همچنین بهتر است افراد در طول روز از مرکبات یا آب آنها استفاده کنند.

وی بیان داشت: کسانی که به کم‌خونی ناشی از فقر آهن و مشکلات انگلی مبتلا هستند سیستم ایمنی بدنشان ضعیف عمل می‌کند همچنین مصرف بی‌رویه مکمل آهن بدون اینکه فرد به کم‌خونی ناشی از فقر آهن مبتلا باشد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha