سلامت نیوز : رئیس اداره امور مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: به‌شدت نیازمند ارتقای دانش مدیریتی رؤسای بیمارستان‌ها هستیم و این کار جزء اولویت‌های وزارت بهداشت به همین علت از سال آینده آموزش اصول مدیریتی برای رؤسای بیمارستانها و دست اندرکاران نظام سلامت اجباری می‌شود.
 
حمید رواقی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که چرا اکثر روسای بیمارستانها پزشکان متخصصی هستند که دانش مدیریت و اقتصاد سلامت ندارند و به همین علت بیشتر بیمارستانهای کشور زیان ده هستند و مشکل دارند، افزود: ما در وزارت بهداشت به طور کامل روی این موضوع متمرکز شده‌ایم و در آینده نزدیک از متخصصان رشته مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها بیشتر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت هم روی این مسئله تأکید دارد و استفاده بیشتر از کارشناسان مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها جزء اولویتهای وزارت بهداشت است.

وی گفت: همزمان با این کار آموزش اصول مدیریت به پزشکان متخصص که رئیس بیمارستان هستند یا به عنوان دست اندرکاران نظام مسئولیت اجرایی دارند نیز جزء برنامه های وزارت بهداشت است که به همین منظور رشته MBA مدیریت بیمارستانی راه اندازی شده است.

رواقی افزود: این رشته از امسال راه اندازی شده و از سال آینده صورت گسترده آموزش روسای بیمارستانها و فعالان این عرصه انجام می شود به طوری که آموزش اصول مدیریت به این مسئولان اجباری می شود.

وی ادامه داد: در واقع افزایش بکارگیری کارشناسان مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها و آموزش مدیریت به پزشکان مسئول در بیمارستانها دو برنامه‌ای است که به موازات هم پیگیری می‌شود و شما از سال آینده خبرهای بیشتری در این زمینه خواهید شنید.

رئیس اداره امور مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد به علت اینکه پزشکان در وزارت بهداشت دست بالا را دارند این اتفاق افتاده است و چند درصد روسای بیمارستانهای پزشک متخصص هستند، گفت: پاسخ به این سوال ممکن است حساسیتهایی ایجاد کند ولی همان طور که گفتیم دو برنامه همزمان برای رفع این مشکل داریم که در مجموع باعث افزایش مهارت مدیریتی در همه سطوح ارائه خدمات سلامت در کشور می شود.

وی اضافه کرد: نمی توانیم بگوییم پزشکان متخصص اصلاً رئیس بیمارستان نباشند اما این موضوع درست است که روسای بیمارستانها باید دانش مدیریتی داشته باشند و برای این کار وقت بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha