سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: متولدین قبل از سال 72 به منظور پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B و برای تزریق واكسن این بیماری به مراكز درمانی مراجعه كنند.

 
مسعود مردانی در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی كه در معرض ابتلا به این بیماری هستند باید نسبت به تزریق واكسن هپاتیت B اقدام كنند.

وی با بیان اینكه واكسن این بیماری در سه نوبت تزریق می شود، گفت: تزریق این واكسن بیش از 96 درصد از افراد را از ابتلا به بیماری هپاتیت B واكسینه می كند.

مردانی اضافه كرد: از سال 79 تاكنون همه متولدین سال 72 به بعد در طرح گسترش واكسیناسیون هپاتیت B قرار گرفتند اما متولدین قبل از سال 72 باید به مراكز درمانی برای تزریق این واكسن مراجعه كنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اضافه كرد: افرادی كه به این بیماری مبتلا شده اند تزریق این واكسن كمكی به درمان آن ها نخواهد كرد اما در سال های اخیر اقدامات خوبی به منظور بهبودی این بیماری انجام شده است.

مردانی درباره افراد در معرض ابتلا به این بیماری گفت: كارگزاران بهداشتی، افرادی كه از نظر جنسی بی‏بندوبارند، افرادی كه از مواد مخدر تزریقی استفاده می‏كنند، افرادی كه خالكوبی كرده‏اند، افرادی كه خون یا فرآورده‏های خونی آلوده دریافت كرده باشند و بیماران هموفیلی در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت B قرار دارند.

وی ادامه داد: افرادی كه در تماس نزدیك با شخص آلوده هستند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha