سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بین دو تا سه درصد مردم كشور ناقل سالم ویروس هپاتیت مزمن B هستند كه از بیماری خود مطلع نیستند.

 
مسعود مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از انواع هپاتیت های A،B و C مردم هپاتیت B را می شناسند كه شیوع این بیماری بیشتر از انواع دیگر آن است.

وی با بیان اینكه نشانه های بیماری هپاتیت B ظرف مدت پنج تا شش هفته بهبود می یابد، گفت: عامل بیماری در پنج درصد بیماران مبتلا به هپاتیت B در خون افراد به صورت مزمن باقی می ماند كه به این دسته از بیماران، ناقلان سالم هپاتیت B گفته می شود.

مردانی توصیه كرد افراد مبتلا به این بیماری هر شش ماه یكبار آزمایش كبد را انجام دهند تا در جریان پیشرفت یا بهبود بیماری خود قرار گیرند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با بیان اینكه تزریق واكسن هپاتیت می‌تواند از سرطان كبد پیشگیری كند، گفت: هپاتیت‌ها بر اساس طول دوره بیماری به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شوند كه در هپاتیت حاد، بیماران عمدتا با بی‌اشتهایی مفرط، زردی، تهوع، استفراغ و درد شكم مواجه می شوند اما در موارد مزمن ممكن است علایم بیماری، طولانی شده و با خستگی، ضعف و بی حالی بیمار همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha