سلامت نیوز : معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از فعالیت 107 مرکز گذری ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود در 6 ماهه اول سال بیش از 87 هزار نفر در این مراکز پذیرش شده اند.
دکتر فرید براتی سده در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر مراکز گذری ترک اعتیاد در تمامی استانها دایر است اما بیشتر در استانهایی مانند تهران، شیراز، مشهد و کرمان این مراکز فعال هستند که تعدادی از این مراکز نیز ویژه زنان است.

وی از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد گذری خبر داد و تاکید کرد: طی 6 ماهه اول سال جاری،87 هزار و 535 نفر به مراکز گذری مراجعه کردند که براساس برآوردهای انجام شده تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: آمارهای سال گذشته نشان می دهد که تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد گذری در سال گذشته 43 هزار و 194 نفر بوده این درحالی است که فقط در 6 ماهه اول امسال دو برابر این تعداد به مراکز DIC مراجعه کرده اند.

براتی افزود: همچنین 37 مرکز نیز در سراسر کشور با ظرفیت 10 هزار و 18 تخت در سراسر کشور وجود دارد که در 6 ماهه اول سال ، 10 هزار و 204  فرد معتاد در این پناهگاهها پذیرش شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha