رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت اظهارداشت: داروی آیمود در انتظار اخذ مصوبه کمیته مراقیت و درمان کشوری است تا بتواند به طور رسمی وارد دستورالعمل درمان HIV شود.

سلامت نیوز : رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت اظهارداشت: داروی آیمود در انتظار اخذ مصوبه کمیته مراقیت و درمان کشوری است تا بتواند به طور رسمی وارد دستورالعمل درمان HIV شود.
دکتر عباس صداقت در گفتگو با مهر گفت: اصولا داروها برای اینکه بتوانند وارد فارماکوپه دارویی کشور شود، می بایست چند مرحله را پشت سر بگذراد که داروی آیمود تمامی این مراحل از جمله مرحله کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته و در مرحله نهایی آزمایشات بالینی قرار دارد که نتایج بسیار موفقت آمیزی داشته است.
 
وی بدون اطلاع از روند پوشش بیمه ای داروی آیمود، اظهارداشت: این موضوع در خارج از وزارت بهداشت دنبال و پیگیری می شود و از این رو اطلاع دقیقی از آن ندارم.
 
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اعلام اینکه 2 سال است داروی آیمود روی تعدادی از بیماران مبتلا آزمایش شده و نتایج بسیار موفقیت آمیز داشته است، افزود: این دارو در حال حاضر هزینه ای برای بیماران ندارد و وزارت بهداشت تمامی هزینه های تامین دارو را بر عهده دارد.
 
صداقت، ادامه این روند را بعد از اینکه دارو وارد فارماکوپه کشوری شد، هزینه زیادی برای وزارت بهداشت دارد و اقتصاد سلامت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین، موضوع پوشش بیمه ای آیمود باید بعد از اینکه در کمیته مراقبت و درمان کشوری به تصویب رسید، می بایست دنبال شود.
 
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در ارتباط با زمان تصویب آیمود در کمیته مراقبت و درمان کشوری، افزود: به طور دقیق نمی تواند زمان آن را اعلام کرد اما پیش بینی می کنیم در سال 91 این موضوع تمام شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha