چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 39118
سلامت نیوز : به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از تایمز، در سالی که به پایانش نزدیک می‌شویم دو تحقیق عمده در این مورد انجام شد که اولین تحقیقاتی بودند که در آن‌ها مردان و زنان دگرجنس‌خواه که تمایل دارند تغییر جنسیت دهند، مورد بررسی قرار گرفتند. معلوم شد که اگر آن‌ها هر روز یک قرص Truvada (که ترکیبی از داروهای tenofovir و emtricitabine است) مصرف کنند، به میزان چشمگیری احتمال ابتلا به ایدز در آن‌ها کاهش می‌یابد.
در تحقیق اول که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن انجام شد، چهار هزار و ۷۵۸زوج شرکت کردند که یکی از آن‌ها مبتلا به ایدز بود. به فردی که مبتلا نبود، داروی Truvada دادند. معلوم شد که انتقال ویروس بعد از سه سال، نسبت به گروه دیگر زوج‌ها که این دارو را نمی‌خوردند، ۷۳‌درصد کاهش یافته است.
در تحقیق دیگر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، ۱۲۰۰ مرد و زنی را که از لحاظ جنسی فعال بودند، بررسی کردند که این‌بار میزان تاثیر دارو ۶۳‌درصد بود. این تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان از داروهایی که پیش از این فقط برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، برای کنترل و پیشگیری در کشورهای در حال توسعه‌ای که بیماری در آن‌ها اپیدمیک هم است، استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha