سلامت نیوز: دبیر علمی سمینار چند رشته‌ای کمردرد گفت:80 درصد کمردردها بدون هیچ نگرانی بهبود می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ رامین کردی در نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد در مجتمع درمانی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: 70 تا ۸۰ درصد کمردردها در ۶ هفته نخست بهبود می‌یابد و هیچ نگرانی برای درمان آنان نیست.

وی با اشاره به دردهای سیستماتیک زیرزانو گفت: ۷۰ تا ۹۰ درصد کمردردها ناشناخته است زیرا عوامل بسیاری در شیوع این نوع دردها موثر است.

کردی ادامه داد: در بررسی‌های که صورت پذیرفته است، ۱۵درصد افراد سنین ۱۱ تا ۱۴ سال در شمال کشور دچار کمردرد می‌شوند و در مجموع کمردرد در حوزه بار بیماری‌ها بعد از تصادفات، بیماری‌های قلبی و اعتیاد و افسردگی از بیشترین بار بیماری‌ها در کشور به حساب می‌آید.

دبیر علمی سمینار چند رشته‌ای کمردرد تصریح کرد: پیاده‌روی و ورزش درمانی از بهترین روش‌های درمان کمردرد به حساب می‌آید و در زمینه دارویی نیز استامینوفن ارجحیت به دیگر داروها برای درمان دارد.

 ۳۷ درصد کمردرد در جهان به دلیل مسائل شغلی

کردی ادامه داد: بر اساس آمارها ۳۷درصد کمردرد‌ها در جهان به دلیل مشکلات شغلی است و در این زمینه برای کاهش عود این نوع کمردرد‌ها پیاده‌روی و ورزش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در مراحل بعد درمان‌های تزریقی می‌توان استفاده کرد تا درد کمتر شود.

وی همچنین به مباحث جراحی در حوزه کمردرد نیز اشاره کرد و گفت: این مباحث بیشتر در حوزه کمردردهای حاد به کار می‌رود و در کمردردهای مزمن نیز مباحث کاهش درد، افزایش عملکرد و بهبود کیفیت زندگی افراد بسیار اهمیت دارد.

دبیر علی همایش چند رشته ای کمردرد شایع‌ترین دلیل معلولیت‌ها در افراد زیر 45 سال را نیز کمردرد عنوان کرد و گفت: در این راستا می‌توان از طب سوزنی و ورزش‌درمانی به عنوان درمان‌های مکمل استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha