سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۳درصد مردم هر سال به علت هزینه‌های سلامت فقیر می‌شوند که البته این مسئله در زمینه بیماریهای کودکان به علت اخلاق مداری پزشکان اطفال صدق نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ صبح امروز هفتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

حسن ابوالقاسمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گروه‌های اطفال را در کشور به عنوان یکی از گروه‌های پیشکسوت در اخلاق پزشکی عنوان کرد: زحمات زیاد دکتر قریب و شاگردان وی در طول سالیان گذشته در اقصی‌نقاط کشور به بار نشسته و دستاوردهای آموزشی، درمانی و تحقیقاتی زیادی در تمام گروه‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: ایجاد رشته‌های فوق‌تخصصی در گروه اطفال حاصل دستاوردهای اساتید زیادی در این رشته است که هم اکنون رشته‌هایی نظیر هماتولوژی اطفال، اورولوژی اطفال دستاوردهای این دانشگاه به حساب می‌آید.

ابوالقاسمی تصریح کرد: رشته‌های فوق‌تخصصی افراد باعث کاهش مرگ و میر در کشور شده است به طور نمونه امید به زندگی کودکان سرطانی نسبت به ۲۰ سال پیش 80 درصد  افزایش یافته است.
 
وی گفت: در بیماری‌های اطفال با فعالیت و ارائه خدمات توسط اساتید در بخش دولتی خوشبختانه فقر ۳ درصد از مردم بر اثر پرداخت هزینه‌های درمانی وجود ندارد یا نادر است در حالی که در مجموع هر سال ۳ درصد مردم به علت هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند.

وی در مورد جذب دانشجوی خارجی از کشورهای محروم مانند افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان و عراق نیز گفت: این نیروها علاوه بر اینکه به ارائه خدمت در کشور خود می‌پردازند فرستادگان و تبلیغ‌گران خوبی برای کشور ما و توانمندی‌های ما در تمام دنیا خواهند بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ایجاد رشته‌های فوق‌تخصصی فرصت خوبی برای افزایش دقت تشخیص و انتخاب روش‌های درمان مناسب‌تر است. اما تهدیدی که در این زمینه وجود دارد آن است که گسترش رشته‌های فوق تخصصی نباید به کاهش تبحر رشته‌های تخصصی در تشخیص شود.

وی با اشاره به وجود تکنولوژی‌های مختلف جدید برای تشخیص بر توجه به توان مالی مردم برای پرداخت هزینه این آزمایشها تاکید کرد و گفت: اساتید در گذشته به صورت کلینیکی و با مشاهده علائم بالینی به تشخیص می‌رسیدند و نباید این مهارت‌ها کمرنگ شوند؛ استفاده از ابزارهای تشخصی خوب و کمک کننده است اما باید دقت داشته باشیم تشخیص باید از روی علائم بالینی نیز صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha