سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دستگاه‌های دولتی امسال 700 میلیارد تومان به علت هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت تحمیل کرده‌اند که سهم این دانشگاه بیش از 50 میلیارد تومان است که و ممکن است نتوانیم این کسری را جبران کنیم.

سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دستگاه‌های دولتی امسال 700 میلیارد تومان به علت هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت تحمیل کرده‌اند که سهم این دانشگاه بیش از 50 میلیارد تومان است که و ممکن است نتوانیم این کسری را جبران کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ حسن ابوالقاسمی صبح امروز در دومین کنگره مدیریت انرژی در مراکز تشخیصی و درمانی افزود: بدون اجرای مدیریت صحیح در منابع امکان بکارگیری از ظرفیت‌ها در حوزه سلامت وجود ندارد؛ مدیریت در منابع انرژی و هدفمندی یارانه‌ها تصمیم شجاعانه از سوی دولتمردان بود که طی سال‌های اخیر اجرایی شد.

وی افزود: این طرح سالها بدون توجه به عوارض و مضرات مصرف زیاد انرژی و همچنین ارزان بودن انرژی اجرا نمی‌شد اما پس از اجرای این قانون بر اساس آمارها شاهد حجم قابل توجه صرفه‌جویی در استفاده از انرژی جامعه هستیم.

ابوالقاسمی تصریح کرد: با توجه به مأموریت ما در حوزه سلامت روش‌های متفاوت کاهش هزینه‌های انرژی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

وی با بیان چند مثال به بیان برخی از روش‌های کاهش هزینه‌های انرژی نظیر استفاده از تکنولوژی‌های جدید استفاده از انرژی خورشیدی تلاش بخش صنعت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستگاه‌های تشخیصی، استفاده از پنجره‌های دو جداره در مراکز درمانی اظهار داشت: به این منظور باید به سمت سرمایه‌گذاری در بحث مدیریت مصرف انرژی و استفاده بهینه از منابع پیش برویم چرا که این منابع برگشت‌پذیر خواهد بود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از هزینه‌هایی که از راه هدفمند کردن یارانه‌ها به دستگاه‌های دولتی تحمیل شده است از طریق مصرف صحیح انرژی قابل بازگشت است.
 
وی گفت: دستگاه‌های دولتی در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان به علت طرح هدفمندی یارانه به بخش سلامت تحمیل کرده‌اند که سهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیش از 50 میلیارد تومان است. که ممکن است این بودجه را نتوانیم از دولت کسب کنیم. بنابراین باید با استفاده از روش‌های بهینه در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم و مصرف انرژی را به صورت صحیح مدیریت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha