سلامت نیوز: مشاور انجمن صنایع لبنی ایران اعلام کرد: برگرداندن قیمت فرآورده های لبنی به حالت اولیه مشروط به فروش شیر خام از سوی دامداران بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

حسین چمنی در گفتگو با مهر درباره برگرداندن قیمت فرآورده های لبنی به حالت اول در 10 روز آینده، گفت: علت درخواست افزایش قیمت فرآورده های لبنی بیش از هر چیز به افزایش قیمت شیر خام از سوی دامداران مربوط می شود.

وی با بیان اینکه دامداران شیر خام را فراتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ارائه کرده اند، اظهار داشت: طی جلسه ای که ستاد تنظیم بازار در 2 هفته پیش برگزار کرد، مقرر شد دامداران بهترین شیرخام خود را حداکثر به قیمت 600 تومان و سایر شیرها را با قیمت پایین تر از 600 تومان به صنایع لبنی عرضه کنند.
 
مشاور انجمن صنایع لبنی ایران تصریح کرد: متأسفانه دامداران در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده و شیر خام را با قیمت 680 تا 690 تومان به کارخانجات فروختند.
 
وی با اشاره به اینکه صنایع لبنی وارد مرحله زیان دهی شده‌اند، اظهار داشت: صنایع لبنی نیز متعاقب این عمل، با توجه به این که ادامه تولید نیز با مشکل مواجه شده بود اقدام به افزایش قیمت فرآورده های لبنی کرده اند.
 
چمنی یادآور شد: در جلسه روز گذشته دامداران فروختن شیر خام را با قیمت بالاتر از مصوب را  به کارخانجات پذیرفتند. با قیمت فعلی فروش شیر خام به کارخانه های لبنی، دامداران افزایش قیمت شیر خام به 700  تومان را پیشاپیش عملی کرده اند.
 
بررسی قیمت شیر خام و فرآوردهای لبنی در یک هفته آینده
 
این مقام مسئول با اشاره به ورود سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده درباره گرانی قیمت شیر، گفت: قرار است ظرف یک هفته آینده قیمت تمام شده شیر خام و فرآورده های لبنی بررسی شود.
 
وی در ادامه گفت: برگرداندن قیمت فرآورده های لبنی به حالت اولیه طی 10 روز، مشروط به این است که دامداران نیز قیمت شیر خام را به همان قیمت قبلی(قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار) برگردانند.
 
چمنی مطرح کرد: دامداران باید طبق این شرط شیر خام خود را  حداکثر 600 تومان بفروشند در حالی که قیمت شیر با کیفیت مصوب ستاد تنظیم بازار کیلویی 600 تومان است ، دامداران آن را 680 تا 690 تومان می فروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha