سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اختصاص ندادن ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به شرکت‌های واردات دارو موجب گران چشم‌گیر این‌گونه محصول‌ها می‌شود، از این رو مسئولان اجرایی باید هر چه سریع‌تر برای اختصاص اعتبار، اقدام لازم را انجام دهند.

 محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکل‌های اعتباری شرکت‌های واردکننده دارو در کشور، افزود: متأسفانه بانک مرکزی در چند ماه اخیر ارز مورد نیاز این‌گونه شرکت‌های را تأمین نکرده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که اختصاص ندادن ارز دولتی به واردکنندگان دارو، موجب خرید دارو با ارز آزاد از سوی این شرکت‌ها می‌شود، گفت: در صورتی که این اتفاق رخ دهد به طور حتم قیمت داروها در بازار داخلی افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

نظری‌مهر ادامه داد: مبتلایان به بیماری‌های مغز و اعصاب، زنان، زایمان و نازایی، سرطان و تالاسمی از جمله افرادی هستند، که از داروهای وارداتی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: مجلس در تنظیم بودجه سالانه کشور، تمام نیازهای بخش درمان را درنظر می‌گیرد، از این‌رو دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق اعتبار بخش‌های مختلف بهداشت و درمان را اختصاص دهد.

وی با بیان این که دولت به‌ویژه بانک مرکزی باید به مجلس شورای اسلامی درباره علت اختصاص ندادن اعتبار بخش بهداشت و درمان و بخش واردات دارو پاسخگو باشند، یاد‌آور شد: دولت باید میزان و نحوه اختصاص بودجه به سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها را به طور دقیق مشخص کند.

نظری‌مهر تأکید کرد: در صورت اختصاص ندادن اعتبار‌های لازم بخش بهداشت و درمان از سوی دولت، مردم تحت فشار‌ اقتصادی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که بر اساس قانون بودجه ۹۰، دولت موظف شد که حدود سه‌هزار میلیارد از درآمد‌های حاصله از فروش محصول‌های نفتی را به بخش بهداشت و درمان اختصاص دهد، که متأسفانه تاکنون این موضوع تحقق نیافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha