سلامت نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به قانون برنامه چهارم خواستار عملیاتی شدن ماده ۳۴ این قانون مبنی بر کاهش سهم هزینه درمان مردم به ۳۰ درصد شد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی بهمن محمدیاری در نطق میان دستور خود ۹ دی را روز پایداری مستحکم ملت ایران در دفاع از ولایت و عصاره اراده همگانی در استمرار انقلاب اسلامی توصیف و از برگزارکنندگان رزمایش نیروی دریایی ارتش و سپاه در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان قدردانی کرد و آن را زنگ خطری برای فزونی طلبی بیگانگان و نقطه اتکای امنیت کشورهای منطقه خواند.

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: ماده ۳۴ برنامه چهارم توسعه دولت را موظف به اختصاص ۱۰ درصد از وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و ایجاد ردیف خاص در لایحه بودجه سالانه برای تحقق شاخص عدالت در درآمد و کاهش سهم هزینه‌های مستقیم درمان مردم به حداکثر ۳۰ درصد کرد، اما این سهم اکنون ۶۰ درصد است.

وی اضافه کرد: دولت موظف به ایجاد دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به تأمین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان و درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج اعم از سرطانی، هموفیلی شده، اما با گذشت ۱۰ ماه از سال، تنها ۱۰ درصد آن پرداخت شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه امروزه شاهد بی پاسخ ماندن بسیاری از بیماران مذکور در مراجعه به بیمارستان‌ها هستیم، از دولت خواست به تعهد خود در برابر انسان‌هایی که زبانی برای فریاد ندارند، عمل و حق آنها را ادا کند.

وی خواستار بررسی مجدد طرح افزایش فوق العاده شغل بهیاران، پرستاران و اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و تصریح کرد: به دلیل سو برداشت در مغایرت با برنامه توصیف شد و به تصویب رسید.

محمدیاری در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: با توجه به تأسیس اسکله در بندر شهرستان تالش در سفر سوم هیات دولت و انجام اقدامات اولیه مبنی بر مطالعه و جانمایی مکان احداث آن، از سازمان بنادر و دریانوردی تقاضای تسریع در روند ساخت آن را دارم.

عضو کمیسیون صنایع اضافه کرد: بخش عمده پروژه جاده آستارا در منطقه بهره برداری رسیده است و بنابراین برای ادامه کار نیازمند اختصاص بودجه فوق العاده است.

وی به پروژه یک کیلومتری کنارگذر تالش اشاره کرد که با برآوردی حدود ۴۰ میلیارد تومان نیازمند اختصاص اعتبار ویژه برای تملک زمین‌ها و تسریع در ارائه تسهیلات اجرایی است.

محمدیاری تسریع در احداث راه آهن قزوین ـ آستارا ـ فسا، حمایت از موسسان بیمارستان فوق تخصصی قلب و توسعه بیمارستان ماسال، اقدام وزارت نیرو در برق رسانی به روستاها، تسریع پروژه آبرسانی به مناطق شرق استان گیلان را خواستار شد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha