سلامت نیوز: رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از طرح تشدید برخورد با تولید و توزیع‌كنندگان موادمخدر خبر داد و گفت:گرایش 80 درصد معتادان كشور به موادمخدر صنعتی صحت ندارد.

سردار علی مویدی صبح چهارشنبه با اعلام خبر تشدید برخورد با تولید، توزیع و اعضای باندهای كلان موادمخدر گفت: بر اساس تاكیدات و رهنمودهای رییس قوه قضاییه و براساس دستورات وی در جلسه روز گذشته طرح تشدید برخورد با دستاندركاران تولید و توزیع مواد در دستور كار پلیس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینكه امروزه معضل موادمخدر یك تهدید جهانی و پدیده شومی است كه امنیت دنیا و بشریت را به خطر بیاندازد گفت: در طول 3 دهه گذشته ایران توانسته است به عنوان پرچمدار در امر مبارزه با موادمخدر در سطح بین‌المللی شناخته شود.

مویدی با بیان اینكه توفیقات ایران در بحث مبارزه با موادمخدر در سطح جوامع بین‌المللی حائز اهمیت و در خور تقدیر و تشكر است به پدیده موادمخدر صنعتی اشاره كرد و گفت: پدیده نوظهور موادمخدر صنعتی یك تهدید جدی برای انسان‌ها تلقی می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه استكبار جهانی از این موضوع به عنوان یك وسیله برای مقابله و زمین‌گیر كردن جوانان استفاده می‌كنند گفت: امروزه بحث موادمخدر صنعتی به عنوان ابزار جنگ نرم نیز تلقی می‌شود كه بر این اساس مقابله با این تهدید نیازمند یك تحرك ملی است.

وی با اشاره به سخنان رییس قوه‌قضاییه آن را هوشمندانه و به موقع عنوان كرد و گفت: سخنان آیت الله لاریجانی در مورد برخورد و مقابله با دستاندركاران تولید و توزیع موادمخدر به مشابه یك هشدار به همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی است كه در امر مبارزه با موادمخدر مسئول هستند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: در راستای تاكیدات رییس قوه قضاییه نیروی انتظامی نیز با یك توان مضاعف و رویكرد جدید شرایط را برای دستاندركاران تهیه و توزیع موادمخدر ناامن خواهد كرد.

وی ضمن هشدار به تولید و توزیع‌كنندگان موادمخدر از جمله موادمخدر صنعتی گفت: در راستای تاكیدات رییس قوه قضاییه پلیس قطعا با تولید، توزیع و گردانندگان باندهای بزرگ برخورد خواهد كرد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی افزود: مطمئنا اجرای تاكتیك جدید برای برخورد و مقابله با تولید و توزیع‌كنندگان موادمخدر مستلزم و منوط بر دریافت امكانات مضاعف و فضای جدید در امر مبارزه است.

وی افزود: در جلسات متعددی با مسئولان قوه‌قضاییه و سایر دستگاه‌های مرتبط در امر مبارزه با موادمخدر به بحث پیشگیری، درمان و مقابله تاكید شده است.

مویدی یكی از مشكلات پلیس را در امر مبارزه، وجود پیش‌سازها كه به عنوان مواد اصلی موادمخدر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد عنوان كرد و گفت: دستگاه‌های متولی در بحث نبود پیش‌سازها اقدامات خوب اما ناكافی داشتند و باید در بحث مقابله تمامی دسترسی و راه‌های ورود پیش‌سازها به كشور را محدود كرد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر، نبود پیش‌سازهای مواد روانگردان سبب كاهش موادمخدر صنعتی در كشور می‌شود.

گرایش 80 درصد معتادان كشور به موادمخدر صنعتی صحت ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با رد برخی آمارهای موجود در مورد گرایش 80 درصد معتادان كشور به موادمخدر صنعتی گفت: ارائه آمار غیركارشناسی به هیچ عنوان مورد تایید پلیس نیست اما تهدید روانگردان‌ها و موادمخدر صنعتی واقعیتی غیرقابل انكار است و مبارزه با این مهم نیازمند جدیت و همت بیشتر است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر در ادامه سخنان خود با بیان اینكه به غیر از قوه‌قضاییه و نیروی‌انتظامی در امر مبارزه با موادمخدر سایر دستگاه‌ها در بحث پیشگیری جدیت و تلاش مضاعفی ندارند گفت: برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد در امر هدف‌گذاری مبارزه با موادمخدر باعث می‌شود كه دستگاه‌های دیگر نیز در امر مبارزه به ما ملحق شوند.

به گزارش ایسنا، مویدی افزود: طبیعتا اشكالاتی در مورد مبارزه با موادمخدر وجود داشت كه جلسات متعدد سبب مرتفع شدن این مشكلات شد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر، مشكلات در امر مبارزه با موادمخدر بیشتر در بحث پیشگیری و درمان است.

وی با اشاره به برگزاری اولین كنگره كشف و آنالیز موادمخدر كه 22 و 23 دی‌ماه سال جاری در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما گفت: این كنگره با هدف آشنایی با دستاوردهای جدید، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و تعامل بین دانشگاهیان و پلیس مبارزه با موادمخدر، فراهم‌كردن تسهیلات برای دانشگاه‌ها برای ارائه دستاوردهای پژوهشی خود، تبادل دانش با سایر كشورها و همچنین تبیین جایگاه ایران در مسائل علمی مربوطه ایجاد شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه در حاشیه برگزاری این همایش نشست‌های تخصصی و همچنین نمایشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی كشف و آنالیز موادمخدر و همچنین كارگاه‌های آموزش تخصصی برگزار می‌شود گفت: آشنایی با روش‌های نوین آنالیز موادمخدر و روان‌گردان از دیگر اهداف این كنگره جهانی است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha