سلامت نیوز: رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت از اجرای آزمایشی برنامه «سبا» و «سما» برای ارزیابی دوره‌ای سلامت زنان و مردان 25 تا 60 ساله كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر ربابه علامه در نشست خبری هفته بسیج آموزش تغذیه صحیح با اشاره به برنامه‌های اداره سلامت میانسالان گفت: ارزیابی دوره‌ای سلامت زنان 25 تا 60 سال با عنوان سبا (سلامت بانوان ایرانی) و همچنین ارزیابی دوره‌ای سلامت مردان 25 تا 60 با عنوان سما (سلامت مردان ایرانی) تهیه شده است.

وی گفت: در ارزیابی دوره‌ای سلامت زنان و مردان، مراجعه كنندگان به مراكز بهداشتی - درمانی از نظر شیوه زندگی و عادات رفتاری، فعالیت جسمی، تن سنجی (اندازه‌گیری قد، وزن، شاخص توده بدنی و ...) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت ادامه داد: ارزیابی دوره‌ای سلامت زنان و مردان ایرانی در 30 دانشگاه علوم پزشكی كشور (یك استان از هر دانشگاه) به اجرای آزمایشی گذاشته شده است و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت و برطرف كردن نقاط ضعف آن تا پایان سال 91 به سراسر كشور تعمیم می‌یابد.

وی ادامه داد: آموزش رفتارهای تغذیه صحیح در هفته سلامت زنان و مردان از دیگر برنامه‌های اداره سلامت میانسالان برای این گروه سنی است. این آموزش‌ها بر كاهش مصرف نمك و افزایش مصرف ماهی تاكید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha