سلامت نیوز:معاونت اداره سلامت شهرداری تهران گفت: در همه مناطق شهرداری تهران باشگاه چاقی راه‌اندازی کرده‌ایم که راه‌اندازی این باشگاه‌ها برای افزایش سلامت شهروندان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی امیری در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: در 374 محله تهران خانه سلامت وجود دارد یعنی در شهردار تهران 374 خانه سلامت مشغول فعالیت هستند که یکی از مسائل مهمی که آموزش می‌دهند بحث تغذیه سالم است.

وی گفت: در سال جاری بزرگترین سفره تغذیه سالم را با 8 کیلومتر غذایی که خود شهروندان تهرانی به عنوان غذاهای سالم با خود آورده بودند، بر پا کردیم. مردم در این جشنواره شرکت کردند و به برگزیدگان نیز هدایایی اهدا شد.

امیری اضافه کرد: در همه مناطق شهرداری تهران باشگاه چاقی راه‌اندازی شده است که در این باشگاه‌ها کاهش وزن و بهبود سلامت افراد مدنظر است.

وی ادامه داد: شهرداری برنامه‌هایی را در هفته بسیج تغذیه در نظر گرفته که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد. حدود 750 کلاس آموزشی در سطح محلات 22 گانه تهران برگزار می‌شود و حدود 374 مشاور تغذیه در سطح خانه‌های سلامت مستقر هستند و به شهروندان نکات تغذیه‌ای را یادآور می‌‌شوند.همچنین 22 سفره تغذیه سالم را در 22 منطقه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش 374 مدرسه در محله‌های تهران برای آموزش دانش‌آموزان برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم.

امیری گفت: همچنین همایش غذاهای ارگانیک در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد برگزار شده است و رویکرد خوب در تحول بنیادین میوه و تره‌بار صورت گرفته و آن هم ارائه مرغ به صورت بسته‌بندی است و در هیچ یک از میادین شهر تهران فروش مرغ بدون بسته‌بندی مجاز نیست همچنین حدود 12 تن سبزی پاک کرده در میادین شهر تهران توزیع می‌شود. همچنین در پلاستیک‌های فروش میوه پیام‌های بهداشتی درج شده است که می‌‌تواند در سلامت شهروندان اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha