سلامت نیوز : رئیس مرکز ملی خشکسالی کشور با بیان اینکه با توجه به کمبود بارش بویژه در نیمه جنوبی کشور، احتمال رخداد خشکسالی برای این نیمه پیش‌بینی می‌شود، گفت: دی‌ماه امسال وضعیت بارشی خوبی نخواهیم داشت.

عباس رنجبر با بیان این مطلب درباره وضعیت بارشی در فصل زمستان، توضیح داد: دی‌ امسال شرایط پربارش و بیشتر از حد نرمال برای کشور پیش‌بینی نمی‌شود، بلکه بیشتر بارش‌ها گرایش به نرمال و کمتر از نرمال دارد. وی افزود: دی‌ماه بویژه برای نیمه جنوبی کشور کمبود بارش قابل ملاحظه است و با توجه به اینکه در فصل بارش قرار داریم، کمبود بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور تأثیرگذار است.

رنجبر درباره وضعیت بارشی در ماه بهمن هم توضیح داد: برای بهمن‌، بارش در شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور در حد نرمال خواهد بودف اما برای مابقی استان‌ها بارش در شرایط معمولی و کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود. وی درباره کمبود بارش در نیمه جنوبی کشور تأکید کرد: از آنجا كه حدود یک ماهی است در کشور بویژه در نیمه جنوبی بارش قابل ملاحظه‌ای نداشته‌ایم و با توجه به کمبود بارش در نیمه جنوبی برای مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز و جنوب شرق احتمال رخداد خشکسالی پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha