سلامت نیوز : مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از تحقق حدود نیمی از اعتبارات مربوط به حمایت از بیماران صعب‌العلاج در سال‌جاری خبر داد.
دكتر محمودرضا محقق با اشاره به اعتبار حدود 110 میلیارد تومانی حمایت از بیماران صعب‌العلاج در بودجه امسال گفت: تاكنون حدود 52 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌كه هزینه‌ درمان مبتلایان به سرطان تا پایان شهریور 90 از سوی وزارت بهداشت به همه دانشگاه‌های علوم پزشكی پرداخت شده است، افزود: در مورد سایر بیماران صعب‌العلاج كه باید با ردیف اعتباری وزارت بهداشت حمایت شوند، هنوز با مشكل مواجه هستیم كه پیگیری و رایزنی برای رفع این مشكلات در حال انجام است.

محقق با اشاره به این كه اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، اظهار كرد: به هر حال نیازهای حوزه درمان بسیار زیاد است و با وجود این كه اعتبارات حمایت از بیماران صعب‌العلاج نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته، اما هنوز نیازهای زیادی در این حوزه وجود دارد.
به گفته مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، در 10 سال گذشته از سوی دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌های دانشگاهی حدود 190 میلیارد تومان به بیماران بی‌بضاعت تخفیف داده شده كه هنوز اعتباری بابت این تخفیف‌ها از سوی دولت دریافت نشده است و بیمارستان‌ها از منابع اختصاصی خود این هزینه‌ها را پرداخت كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha