شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 39199
سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: اندازه دور کمر بیش از 88 در خانم ها و 120 سانتی متر در آقایان اضافه وزن به حساب می آید و خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یوسف نقیایی با بیان این مطلب اظهارداشت: یکی از توصیه های کلیدی به منظور کاهش وزن ارزیابی وضعیت بدنی است به طوری که شخص بتواند پی به وضعیت چاقی یا عدم چاقی خود ببرد و در صورت نیاز اقدامات ضروری را انجام دهد.

وی افزود: بهترین روش برای ارزیابی وضعیت بدنی استفاده از شاخص توده بدنی است که در آن نسبت وزن به مجذور وزن محاسبه می شود که اگر عدد بدست آمده بیش از 25 باشد شخص دچار اضافه وزن یا چاقی است.

این کارشناس تغذیه در ادامه تصریح کرد: اگر در خانم ها این عدد بیش از 88 و آقایان بیش از 120سانتی متر باشد شخص دچار اضافه وزن وخصوصا چاقی شکمی است.

نقیایی خاطرنشان ساخت: روشی ساده تر برای تعیین تقریبی اضافه وزن و چاقی ، تفاوت بین قد با عدد 100 است که محدوده وزن طبیعی را نشان می دهد به عنوان مثال اگر فردی دارای قد 170 سانتی متر باشد محدوده وزن طبیعی وی 70 کیلوگرم خواهد بود البته این عدد تقریبی بوده و برای تعیین دقیق باید از سایر روش ها استفاده کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha