سلامت نیوز: پیشکسوت پاتولوژی ایران با گله از فقدان کمک به مؤسسه‌های تحقیقاتی و پزشکی گفت: مدیریت صحیح در مسائل اجرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محسن بهادری پیشکسوت پاتولوژی ایران در ششمین همایش سالانه انجمن لیزر پزشکی ایران که صبح امروز در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار شد اظهار داشت: برای استفاده از لیزر و آموزش آن نه دانشگاه و نه دپارتمان‌ها برنامه مشخصی نداشتند و فقط خود دانشجویان به صورت خودجوش در این خصوص گام‌هایی برداشته‌اند.

وی افزود: لیزر در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ترمیم‌های حنجره با لیزرهای کم توان یکی از افتخارات این مرز و بوم است که در بیمارستان مسیح دانشوری در حال انجام است اما همه این حرکت‌ها خود جوش است.

بهادری خاطرنشان کرد: امکانات در خارج از کشور زیاد است اما نباید مرعوب شویم و تصور کنیم که این فاصله زیاد، غیرقابل جبران است در حقیقت فاصله ما با غرب فاصله تکنولوژی است اما از لحاظ کاربرد لیزر همسطح و موفق هستیم.

وی افزود: مدیریت صحیح در مسائل اجرایی دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد و متأسفانه به مؤسسه‌های تحقیقاتی و پژوهشی کمک لازم نمی‌شود.
 
وی گفت: بعضی از محققان با خرج خودشان به کشورهای دیگر می‌روند تا تکنیک‌ها را فرا گرفته و بعد در ایران از آن استفاده کنند هر چند با درآمدی که از این راه کسب می‌کنند مخارج سرمایه‌گذاری شده را برمی‌گردانند؛ نمونه‌هایش جراحان قلب و پلاستیک است که با خرج خودشان رفته‌اند و هم‌اکنون در کشور خدمات به روز ارائه می‌کنند آنچنان که تعدادی از بیمارانشان از خارج از کشور به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha