سلامت نیوز : دکتر لیلا عرب در حاشیه اولین سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی اظهار امیدواری کرد در درمان بیماری​هایی مانند ام اس و ضایعات نخاعی به نتایج خوبی دست یابند.

دکتر لیلا عرب دبیر اجرایی سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری‌های عصبی و عضلانی در گفتگو با سینانیوز گفت: «پژوهشکده رویان به طور سالانه سالگرد درگذشت دانشمند دکتر کاظمی آشتیانی سمپوزیومی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند. در هر دوره از این سمپوزیوم‌ها یکی از رشته‌هایی که در پژوهشکده رویان بر روی آن کارهای تحقیقاتی و بالینی صورت می‌گیرد، مورد بررسی قرار می‌گیرند.»
وی ادامه داد: «امیدواریم در زمینه درمان بیماری‌های مزمن ناتوان کننده که داروها نتوانستند کمک چندانی به درمان کنند، دستاوردهایی داشته باشیم.» دکتر عرب با بیان اینکه این دوره از سمپوزیوم به درمان جدیدی برای ترمیم ضایعات مغزی و عصبی اختصاص یافته عنوان کرد: «در حال حاضر ۲ پروژه فعال بر روی فلج مغزی و ام‌اس در حال انجام است. هدف از برگزاری این سمپوزیوم بررسی نقش سلول‌های بنیادی بر روی مخاطرات مغزی است.»
دبیر اجرایی این سمپوزیوم با اشاره به اینکه در سراسر دنیا کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته اظهار کرد: «امیدواری‌های زیادی در درمان بیماری‌های ام‌اس، ALS، ضایعات نخاعی، فلج مغزی، پارکینسون و نیوپاتی‌ها و ... وجود دارد.»
مسئول طرح‌های مغز و اعصاب پژوهشگاه رویان در پایان خاطرنشان کرد: «تمام مطالعات تحقیقاتی ما بر روی موش و میمون صورت می‌گیرد اما برای بیماری‌های ام‌اس و فلج مغزی بر روی انسان هم آزمایشاتی صورت خواهد گرفت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha