دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، گفت از تمامی پایان نامه‌های دانشجویی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر به صورت معنوی و مادی حمایت می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، اسماعیل احمدی مقدم عصر امروز در نشست علمی در خصوص آشنایی مسئولان مراكز DIC و MMT شهر تهران با طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان بر خطر خیابانی با اعلام این مطلب، افزود: مسئله مهم در حوزه مواد مخدر ابتدا شناخت مسئله و سپس ایجاد یك درك مشترك از پیچیده‌ترین مشكل جامعه است.
وی با اشاره به این مطلب كه حداقل معتادان موجود در تهران 50 هزار نفر هستند، گفت: نمی‌توان تنها با یك طرح اقدام به جمع‌آوری آنها كرده و در كنار این موضوع نباید غافل شد كه تنها جمع‌آوری مهم نبوده بلكه باید به نظارت و هدایت بعد از دستگیری نیز توجه كرد.
وی با اشاره به این مطلب كه متاسفانه در كشور به مواد مخدر یك نگاه تك بعدی شده است در حالی كه در هیچ جای جهان چنین نگاهی وجود ندارد، گفت: ما در كشور صرفا به معتاد به عنوان یك مجرم نگاه می‌كنیم در حالی كه باید به او به عنوان یك پدیده اجتماعی فكر كنیم.
احمدی مقدم همچنین خاطرنشان كرد: كه نباید از این طرح توقع نتایج سریع داشته و باید ابتدا به كاهش تعداد این جامعه هدف پرداخته و سپس با اصلاح و ترمیم رفتار و سیاست‌های كلی از تعداد این جامعه هدف كاست.
وی همچنین با اشاره به این مطلب كه اگر معتاد را به عنوان یك واقعیت اجتماعی بپذیریم آنگاه می‌پذیریم كه باید به وی سرنگ رایگان بدهیم تا حداقل آسیب به جامعه وارد شود، گفت: پس از این كار به جایگزینی مواد كم‌خطر اقدام می‌كنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha