سلامت نیوز : عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته پرستاری گفت: تا پایان سال نتایج بازنگری مقطع کارشناسی ارشد پرستاری برای تصویب در اختیار شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت قرار می گیرد و سپس به دانشگاه ها ابلاغ می شود.
 
عباس عباس زاده در گفت وگو با پایگاه خبری نظام پرستاری اظهار کرد: طبق روال موجود بازنگری دوره ای کارشناسی ارشد پرستاری حداقل در 4 گرایش پرستاری سلامت بزرگسالان (داخلی جراحی)، پرستاری اطفال، پرستاری سلامت جامعه (بهداشت جامعه) و پرستاری سلامت روان (روان پرستاری) در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: در این بازنگری ابعاد مختلفی از نیازهای جامعه مد نظر است و به همت دبیر هیئت بورد کمیته هایی برای هر یک از این رشته ها تعیین و بازنگری مراحل نهایی خود را طی می کند.
 
عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته پرستاری افزود: در بازنگری مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری باید به بسیاری از آیتم ها از قبیل نیاز جامعه، پیشرفت علم، توسعه همه جانبه، نگاه داخلی یعنی توجه به آموزش ها و جنبه های فرهنگی، اجتماعی و...توجه شود.
 
عباس زاده گفت: برای توسعه خدمات بالینی باید همه چیز اعم از توانمندیهای لازم برای دانشجویان پرستاری از جنبه های مختلف علمی، توانمندیهای شناختی، خلاقانه و در مجموع توانمندیهایی که یک فرد تحصیلکرده در رشته پرستاری باید داشته باشد و در عین حال دانش مهارتی و بالینی لازم در نظر گرفته می شود که باید به صورت یک بسته آموزشی به آن دیده شود و افراط در یک جنبه آموزش، نامتعادلی را در پی دارد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون دانشکده پرستاری - مامایی تهران مجری بازنگری مقطع کارشناسی و دکترای پرستاری است و این دانشکده سامانه ای را طراحی کرده است که علاقه مندان پرستاری و غیر پرستاری می توانند نظرات خود را در این باره عنوان کنند.
 
عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته پرستاری افزود: بازنگری با رویکرد همه جانبه همه نیازهای جامعه، در نگاه داخلی ویژگی های مذهبی، فرهنگی و در نگاه خارجی هماهنگ با توسعه علمی رشته پرستاری در دنیا و منطقه اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha