دبیر کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایندگانی که به پنج ساله ماندن معاینه فنی خودروها رای دهند به تشدید آلودگی هوای تهران بیماریها و معضلات رای داده‌اند.

سلامت نیوز: دبیر کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایندگانی که به پنج ساله ماندن معاینه فنی خودروها رای دهند به تشدید آلودگی هوای تهران بیماریها و معضلات رای داده‌اند.

معصومه ابتکار در گفتگو با مهر با انتقاد از تایید پنج ساله شدن معاینه فنی خودروهای شخصی در کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس گفت: امیدواریم که این نمایندگان مسئولیت تبعات تصمیم خود را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: مراجعه نکردن خودروها به مراکز معاینه فنی در تهران و شهرهای بزرگ با تشدید آلودگی هوای و مرگ و میر رابطه معناداری دارد.  نمایندگان مجلس بدانند تافته جدا بافته ای از جامعه نیستند نه خودشان و نه خانواده هایشان و این خطر برای آنها نیز وجود دارد.

دبیر کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نمایندگان نباید در مقابل بدیهیات مقاومت کنند گفت: کاش آنها برای معضلات جدی تر این گونه پافشاری می کردند نه این که برای مسئله ای بدیهی مانند معاینه فنی. باید روی اصول پافشاری کرد نه قانونی که به جان مردم زیان وارد می کند و بر آلودگی هوای تهران می افزاید.

هفته گذشته کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس مهلت پنج ساله برای برگه های معاینه فنی را تایید کرد. این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران و مدیریت شهری خواستار بازگشت معاینه فنی به دو سال بودند. منتقدان پنج ساله شدن معاینه فنی خودرو ها استاندارد نبودن خودروهای تولید داخل را دلیل این درخواست عنوان می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha