سلامت نیوز: در یك مطالعه جدید روی هزاران فرد بالغ در آمریكا معلوم شد افرادی كه زیاد گوشت قرمز می‌خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان كلیه قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان در این مطالعه با انتشار یافته‌های خود در مجله آمریكایی تغذیه بالینی تاكید كردند افراد میانسالی كه بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را دارند 19 درصد بیشتر از دیگران به این سرطان مبتلا می‌شوند. بعلاوه هرچه مقدار مصرف مواد شیمیایی موجود در گوشت قرمز كبابی و بارباكیو بیشتر باشد، خطر ابتلا به این بیماری نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر كاری دانیل متخصص انستیتو ملی سرطان در آمریكا در همین رابطه خاطرنشان ساخت: یافته‌های جدید ما تاییدی بر دستورالعمل‌های رژیم غذایی انجمن سرطان آمریكا در راستای پیشگیری از سرطان است. در این دستورالعمل‌ها تاكید شده است كه مصرف گوشت قرمز باید محدود باشد و به جای گوشت قرمز و فرآوری شده باید طبخ این ماده غذایی به شكل سالم مثلا به صورت آب پز صورت می‌گیرد.

‌سرطان‌های كلیه انواع مختلفی دارد كه دو نوع شایع‌تر آن شامل «آدنوكاسینوم» كلیه و تومور«ویلمز» هستند. تومور ویلمز مخصوص شیرخواران و كودكان است كه اكثرا خود را به صورت توده شكمی نشان می‌دهد. در مقابل آدنوكاسینوم كلیه كه شایعترین سرطان اولیه كلیه است كه در مردان شایع‌تربوده و بیشتر در افراد میانسال و مسن دیده می‌شود. استعمال سیگار می‌تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد. علائم معمول این بیماری به صورت درد پهلو، لمس توده در پهلو و دیدن خون در ادرار بروز می‌كنند كه وجود این علائم نشانه پیشرفته بودن سرطان است. با استفاده روزافزون از روشهای رادیولوژی و سونوگرافی امروزه سرطانهای كلیه در مراحل ابتدایی‌تر و قبل از ایجاد علائم قابل تشخیص هستند.

این بررسی روی 500 هزار بزرگسال آمریكایی از سن 50 سال به بالا انجام گرفته و جزئیات بیشتر آن در مجله تغذیه بالینی ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha