سلامت نیوز: رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: اورژانس ابزارهای تحلیلی برای بررسی تأثیر آلودگی هوا بر مواد مرگ و میر و بیماران را ندارد و بیمارستانها می توانند چنین آمارهای تخصصی را اعلام کنند اما افزایش موارد بیماری در آلودگی هوا امری بدیهی است.

رضا دهقانپور در گفت‌وگو با فارس، درباره عملکرد اورژانس پس از آلودگی هوای تهران و تأثیر آن بر بیمارها اظهار داشت: آمارهای اورژانس آمارهای خام است و نوسانات آماری ما بسیار مشهود نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر آمارهای آلودگی‌های هوا در دست بیمارستان‌هاست که کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند است، تصریح کرد: ما تحلیل دقیقی از تأثیر آلودگی هوای تهران نداریم زیرا بیمارانی که بر اثر بیماری‌های قلبی و ریوی دچار مشکل می‌شوند و ما آنان را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهیم می‌توانند از عوامل مختلفی از جمله آلودگی هوا دچار بدحالی شوند.

دهقانپور ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که تمام بیماری‌های قلبی در روزهای آلوده هوا مختص به آلودگی هوا است زیرا عوامل مختلفی در تشدید عوامل بیماری قلبی و ریوی تاثیرگذار است ولی در مجموع آلودگی هوا در شدت این نوع بیماری‌ها امری بدیهی است.

رئیس اورژانس تهران افزود: همکاران ما که بر سر بالین بیماران می‌رسند و آنها را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند فقط20 دقیقه با این بیماران برای انجام ماموریت خود همراه هستند و موارد مختلف دیگر از جمله بررسی بیماری قلبی و ریوی بیماران بر اساس تشدید آلودگی هوا را باید مراکز تخصصی و پزشکی اعلام کنند زیرا ما در این زمینه هیچگونه ابزار تحلیلی نداریم.

دهقانپور خاطرنشان کرد: این مسئله که ما اعلام کنیم  مثلاً 10 درصد بیمارانی که ما به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهیم به دلیل آلودگی هوا است این امر را نمی‌توانیم اعلام کنیم چون ابزارهای تحلیلی نداریم و این در حالی است که حتی بعضی وقت‌ها در هوای خوب نیز آمار بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha