جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ستاد كل مبارزه با موادر مخدر ، اعتبار اختصاص یافته برای درمان اعتیاد در سال جاری به 20 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عموی انجمن پزشكان عمومی ایران، محمدرضا جهانی در اولین سمینار سراسری پیشگیری و درمان اعتیاد كه با حضور جمعی از پزشكان عمومی در تالار غرضی بیمارستان میلاد آغاز شد، ضمن اشاره به معضل اعتیاد در كشور خاطر نشان كرد: امروز معضل اعتیاد در كشور به اندازه‌ای مهم است كه در كشور ستادی تحت عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه افزود: از آنجایی كه دشمان ما پی برده‌اند كه ایران در مقابل بمب، موشك و ... مقاوم است و آسیبی نمی‌بیند لذا جوانان این نیروی مولد و فعال را مورد هدف‌ قرار داده‌اند تا از این طریق ضربه سنگینی به كشور وارد سازند بنابراین ضروری است هر كس با توجه به مسئولیتی كه دارد برای رسیدن به یك جامعه سالم تلاش كند.
جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد در بحث پیشگیری طرحهای خوبی مد نظر است كه با تنظیم آنها بحث پیشگیری در اولویت قرار خواهد گرفت این در حالی است كه هماهنگی‌هایی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ادارات، كارخانجات و بخصوص صدا و سیما صورت گرفته كه در این میان صدا و سیما بهترین همكاری را داشته است.
به گفته وی درمان معتاد اولویت اول سیاستگذاری است به طوری كه مبارزه با تقاضا در كار درمان شكل می‌گیرد و در این بخش نیز برنامه‌های پیش بینی شده است.
جهانی هدف از اجرای طرح ملی درمان معتادان را ساماندهی آنها عنوان كرد و گفت: امروز در كشور از تعداد 350 هزار نفر معتاد به هروئین ، 250 هزار نفر آنها تزریقی‌اند و حدود 30 تا 50 هزار نفر های ریسك و كارتن خوابند.
وی همچنین اعتبار اختصاص یافته به درمان در سال جاری را 20 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: اعتباری كه برای درمان در نظر گرفته شده بود ، رقمی معادل 8/7 میلیارد تومان بود كه با پی‌گیری‌های صورت گرفته خوشبختانه این میزان به 20 میلیارد تومان افزایش یافت.
جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرایی شدن طرح ملی درمان معتادان خبر داد و اظهار كرد: این طرح از روز سه شنبه آغاز شده و قرار است فرد معتاد پس از دستگیری در قرنطینه توسط متخصصان و روانشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس به مراكز درمانی اعزام شود.
به گفته وی بر اساس توافق های صورت گرفته مراكز خصوصی برای درمان اعتیاد از این پس براحتی واگذار می‌گردد و احداث این مراكز با دستور وزارت بهداشت و درمان با جدیت پی‌گیری می‌شود.
در ادامه این مراسم ، حسن هویدا رئیس انجمن پزشكان عمومی خاطر نشان كرد: امروزه بحث اعتیاد به دلیل گسترشی كه میان جوانان پیدا كرده از اهمیت خاصی برخوردار است چرا كه دشمنان سعی بر غیر فعال كردن قشر جوان در كشور دارند و این مسئله بسیار نگران كننده است.
وی در ادامه افزود: بنابراین جامعه پزشكان شناخت، كنترل و درمان این بلای خانمانسوز را وظیفه اصلی خود می‌داند تا از این طریق خدمات ارایه كند.
رئیس انجمن پزشكان عمومی برگزاری این سمینار را گامی برای رسیدن به آگاهی های لازم در امر مبارزه با اعتیاد اعلام كرد و گفت: در این سمینار 3 روزه علاوه بر برپایی كارگاه‌ها، پانل هایی در روز آخر سمینار برگزار می‌شود تا از این طریق علاوه بر بررسی مشكلات موجود بتوانیم با كمك همكاران به یك توان و آگاهی در امر مبارزه با اعتیاد دسترسی یابیم.
اولین سمینار سراسری پیشگیری و درمان اعتیاد توسط انجمن پزشكان عمومی ایران از روز چهارشنبه 2 خرداد ماه در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شده و تا چهارم خرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha