سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: بهترین روشی که از طریق آن افراد می‌توانند در فصل زمستان و پاییز از خشکی هوا پیشگیری کنند، استفاده از بخور است زیرا مانع از بروز بسیاری از بیماری‌ها در فصل زمستان می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر افراد بدن خود را در برابر سرما حفظ نکنند حواس پنجگانه تغییر پیدا می‌کند.

وی گفت: در فصل زمستان افراد با مصرف غذهای صفرازا می‌توانند بدن خود را گرم کنند همچنین از مصرف مواد غذایی که دارای طبیعت سر و تر است و خلط بلغم را در خون افزایش می‌دهد و غذاهای با طبع سرد و خشک که خلط سودا را در خون افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

این محقق طب سنتی اضافه کرد: مواد غذایی مانند عدس سوداساز است و باید مصلح آن مصرف شود و مواد غذایی که خلط سودا را در بدن افزایش می‌دهد موجب خشکی بیش از حد بدن می‌شود.

ابوالحبیب بیان داشت:‌ به عنوان مثال هنگام مصرف عدس پخته می‌توان یک پر کاهو استفاده کرد تا خشکی بدن افزایش پیدا نکند همچنین هنگام مصرف یک مشت آجیل که طبیعتی گرم و خشک دارد، می‌توان مقداری آب یا یک پر کاهو یا خیار کوچک مصرف کرد تا رطوبت و تری بدن از بین نرود.

وی ادامه داد:‌ بادمجان سودا ساز است و افرادی که سودای بدنشان زیاد است نباید از این ماده غذایی استفاده کنند همچنین گوشت گاو و گوساله موجب افزایش سردی و خشکی بدن می‌شود.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: بهترین روشی که از طریق آن افراد می‌توانند در فصل زمستان و پاییز از خشکی هوا پیشگیری کنند استفاده از بخور است؛ بخور مانع از بروز بسیاری از بیماری‌ها در فصل زمستان می‌شود که می‌توان در بخور از گیاهان دارویی مانند مرزن جوش و بنفشه استفاده کرد؛ به دلیل اینکه بخور این دو ماده گیاهی هم سردی دارد و هم گرمی بدن را متعادل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha