روش جدید كنترل فعالیت مغز بیماران مبتلا به افسردگی امكان تعیین بهترین دارو و روش درمانی موثر بر روی هر بیمار را امكان پذیر می كند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، محققان دانشگاه كالیفرنیا نشان دادند كه ثبت نوار مغزی بخش مزونتال مغز می تواند به متخصص كمك كند تا تاثیرگذار بودن یا نبودن یك دارو را به بیمار تعیین كند.
بنابر این گزارش، این آزمایش می تواند یك هفته بعد از درمان استفاده شود در این روش پنج الكترود ثبت نوار مغز در بخش پیشانی بیمار قرار می گیرد و فعالیت بخش مزونتال مغز را ثبت می كنند.
این گزارش می افزاید؛ در صورتی كه فعالیت كمی ثبت شود، درمان با داروی مورد نظر شش هفته دیگر ادامه پیدا می كند، اما در صورتی كه فعالیت بالایی ثبت شود، دارو تاثیر مورد نظر را بر روی بیمار نداشته است.
همچنین در 68 درصد مواردی كه نامناسب بودن دارو با كمك این روش تشخیص داده شده بود بعد از هفت هفته استفاده از آن واكنش های بیمار به دارو آغاز شد و تنها 35 درصد از بیماران علی رغم استفاده از این دارو بهبودی سنی پیدا كردند.
گفتنی است، كه به طور متوسط شش تا هشت هفته طول می كشد تا داروی استفاده شده تاثیر بگذارد از واكنش ها و عوارض جانبی كه داروهای ضدافسردگی در بیماران ایجاد می كند می توان به سردرد، سرگیجه و تهوع اشاره كرد این بیماران معمولا احساس بدتری نسبت به قبل از شروع درمان دارند و معمولا بعد از چهار تا پنج هفته مصرف دارو بر اثر عوارض جانبی آن را كنار می گذارند و یا میزان مصرف خود را كم می كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha