شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 39302

بزرگترین تهدید برای سلامت نسل جدید سیگار، مواد مخدر، الکل، بیماریهای آمیزشی، تصادفات اتومبیل، حوادث قلب و عروق، سرطان، کم تحرکی، چاقی و نداشتن انگیزه برای خدمت به خود و دیگران است

سلامت نیوز
1-بزرگترین تهدید برای سلامت نسل جدید سیگار، مواد مخدر، الکل، بیماریهای آمیزشی، تصادفات اتومبیل، حوادث قلب و عروق، سرطان، کم تحرکی، چاقی و نداشتن انگیزه برای خدمت به خود و دیگران است.

2-       سلامت جسم، آرامش اعصاب و روان و تفکر مثبت لازمه‌ی کارایی، کسب درآمد، احترام اجتماعی و مفید بودن برای خود و خانواده و اجتماع است.

3-       ازدواج به موقع و سنجیده (رابطه‌ی جنسی سالم و توام با عشق و محبت و محدود به یک پارتنر (زوج)، ضامن سلامت و پیشرفت شخص و آرامش و امنیت خانوادگی و اجتماعی است.

رابطه جنسی گوهر گرانبهایی است که با هیچ‌ قیمتی قابل خرید و فروش نیست. رابطه جنسی حتی در حیوانات با تفاهم و آمادگی و رضایت دو حیوان نر و ماده صورت می‌گیرد. انجام رابطه جنسی با زور یا پول یا حیله و تزویر سطح انسان را به درجه‌یی پائین‌تر از حیوانات و احشام نزول می‌دهد.

4-       پوست و مو، دندان و مخاطها آینه‌ی‌ سلامت بدن و رکن اصلی زیبایی و نمایانگر وضع روحی و سلامت جسمی ما می‌باشند لذا حفظ سلامت و شادابی آن از اولویت خاص برخوردار است گرچه زیبایی از قدیم تا کریم همیشه مورد توجه بشر در جوامع مختلف بوده است ولی زیبایی لزوماً تأثیر مثبت برزندگی شخص ندارد. بر عکس بیشتر عواقب منفی آن ممکن است گریبانگیر شخص شود و روی هم رفته زیبارویان بیشتر در تیررس اتفاقات ناگوار هستند و حالیکه نا زیبایان با خارج شدن از مقوله‌ی زیبایی و پرداختن به امور مثبت دیگر به توفیق بیشتری در زندگی خود نائل می‌شوند. روی هم رفته در افرادی‌که فکر قوی و جهان بینی وسیع دارند از دست دادن حتی تمام موها یا داشتن پوستی بیمار مانع زندگی کردن مفید و خوشبخت زیستن نمی‌شود. محیط زندگی هم در بحث زیبایی و نا زیبایی تأثیر عمیقی دارد و به عبارت دیگر در کشورهای مترقی اگر قیافه‌ی شخصی به واسطه‌ی‌ مثلاً از دست دادن تمام موها یا سوختگی یا بیماریهای لاعلاج نقایصی پیدا کرده باشد هیچگاه مردم با نگاه یا سوال یا برخورد نامساعد نمک بر زخم شخص مبتلا نمی‌باشند در حالی که در جوامع عقب مانده شخص گرفتار دچار رنج مضاعف می‌شود، یکی گرفتاری حاصل از خود بیماری و دیگری پوزخند و تمسخر و سوالهای بی‌معنی مردم ولو آنکه در لباس دلسوزی و راهنمایی بیان شود.
5-       اولین علامت بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله بیماریهای هورمونی، کبد، کلیه‌، دستگاه گوارش، ریه، قلب و عروق، اعصاب و روان، بیماریهای روماتیسمی و به خصوص بیماریهای آمیزشی ممکن است به صورت یک عارضه‌ی پوستی ساده یا ریزش مو و یا تغییر در ناخن‌ها خودنمایی کند.
6-       صلاح است کلیه‌ی درمانهای پوست و مو اعم از درمانهای دارویی یا جراحی، جوانسازی پوست، لیزر، پیوند مو و تزریقات ضد چروک توسط متخصصان پوست صورت گیرد.
7-       لازمه‌ی حفظ سلامت و جوانی و شادابی پوست آزمایش سالانه‌ی پوست، مراقبت‌های ویژه برحسب نوع پوست و نیازهای آن می‌باشد و این مراقبت پس از رژیمهای لاغری، اعمال جراحی، استرس شدید و زایمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. در صورت پیدایش هرگونه تغییر در پوست، مو و ناخن از قبیل خارش، پوسته، پیدایش خال یا لک یا زخم‌ یا جوش و ضایعات زگیل مانند به خصوص در مخاط دهان، زبان و نواحی تناسلی حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه نمائید.
8-       سابقه‌ی‌ بیماریهای پوست و آلرژی و سایر بیماریهای شخصی و خانوادگی خود را به خاطر داشته باشید.
9-       برای سهولت به خاطر داشتن شماره‌ تلفن ثابت و موبایل شما به منزله‌ی شماره‌ی پرونده‌‌ی پزشکی شما در این مرکز ثبت می‌شود، لطفاً شماره‌ی آنها را به خاطر داشته و درصورت تعویض هرکدام از آنها در مراجعات بعدی آن را ذکر فرمائید.
نشانه‌های پوستی قابل توجه:
1-       جوش صورت یا بدن اگر طولانی باشد یا جای آنها بماند.
2-       ریزش غیر عادی مو و طاس شدن نواحی مودار مانند سر، مژه، ابرو و ریش
3-       موی زاید در چانه، سینه، شکم و پاها
4-       خالهای جدید یا تغییرات در خالها و لکهای صورت و کک و مک
5-       چین و چروک و پیری زودرس
6-       چربی بیش از حد پوست و منافذ باز و افتادگی و شلی پوست
7-       چاقی به خصوص در خانمها اگر توام با آکنه، پرمویی، ریزش مو و اختلال پریود باشد.
8-       کاهش وزن بی‌جهت
9-       افزایش عرق در سر و صورت یا زیر بغل و کف دست و پا
10-     بوی بد دهان و پا و زیر بغل و سر و نواحی تناسلی
11-     خارش به خصوص خارش پوست سر یا لای انگشتان یا زیر بغل و کشاله‌ی ران و نواحی تناسلی-مقعدی
12-     خشکی پوست
13-     تغییر رنگ پوست به صورت لکه‌های زرد یا زردی پوست و چشم و برافروختگی پوست صورت، رنگ پریدگی، کبودی و بنفش بودن انگشتان دست و پا، نوک بینی و گوش، سرد بودن و گرم بودن غیرعادی پوست.
14-     برآمدگیهای گوشتی در گردن، زیر بغل و کشاله‌ی‌ران
15-     هر نوع تومور یا توده‌ی پوستی به خصوص در ناحیه‌ی پستان خانمها
16-     هر نوع خونروی و خون مردگی در پوست
17-     مویرگهای قرمز یا آبی در صورت و بدن و پاها
18-     پیدایش ورم به خصوص زیر پلک تحتانی و ساق پا و پاها
19-     زخم‌‌های پوست، دهان، زبان و نواحی تناسلی به خصوص اگر راجعه یا طولانی باشد.
20-     بعضی بیماریهای پوست و مو، مخاط و دندانها منشاء خارجی دارند (میکروب، ویروس‌، قارچ، انگل، نور آفتاب، سرما و گرما، مواد شوینده، گرد و خاک و گرده‌ی‌ گیاهان و بالاخره مواد آرایشی و دارویی و...) در حالی که پاره‌یی از بیماریها از خود پوست سرچشمه می‌گیرند و عده‌یی دیگر معلول گرفتاری اعضای داخلی مثل کبد و کلیه و جهاز هاضمه‌، تیروئید و سایر غدد هستند و سرانجام بعضی بیماریهای پوست و مو، مخاط و بیماریهای دندان حالت ارثی و فامیلیال دارند و در مورد هر یک از این بیماریها برای معالجه‌ی خود و پیشگیری از بروز آن در فرزندان بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت به عمل آید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha