شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 39307
سلامت نیوز: سالهاست که محققین در جست و جوی راه مقابله با ایدز هستند و با وجود تمامی سرمایه گذاری ها و تلاش هایی که در این زمینه رخ داده است متاسفانه نتوانستند به موفقیت قابل توجهی نایل شوند . با این وجود محققان با توجه به تحقیقات متعددی که انجام داده اند به تازگی دریافته اند که ختنه کردن که سال ها پیش در برخی از جوامع بشری و بویژه در کشورهای اسلامی مرسوم بوده است می تواند اثری موثر در پیش گیری از ابتلا به بیماری ایدز داشته باشد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر در نشستی بین المللی با حضور بیش از شش هزار دانشمند و پژوهشگر در ایتالیا ، با اعلام نتایج با اهمیتی در زمینه مبارزه با بیماری ایدز ، ختنه بهترین راه مبارزه با بیماری ایدز شناخته شد .

پژوهشگران در این نشست اعلام کردند : واقعیت این است که برای دست یابی به دارویی برای درمان یا پیشگیری از بیماری ایدز ما سالها فاصله داریم و با این تفاسیر به نظر می رسد در شرایط حاضر ختنه کردن جایگزین مناسبی به جای دارو یا واکسن برای ایدز باشد .

در همین زمینه دکتر فرهاد حشمتی ، متخصص بیماری های خون و ایمنی شناسی و همچنین دارای فوق تخصص در زمینه بیماری ایدز اظهار داشت : ختنه باعث می شود سرایت بیماری ایدز کاهش یابد و این موضوع از بدو شیوع این بیماری ، در سیاه پوستان آمریکایی که ختنه شده بودند مشاهده شده است .

وی در خصوص مسئله ختنه یاد آور شد : در مقاله های جدیدی که در رابطه با ویروس HIV نوشته شده است این مقالات نشان می دهتد که ختنه نوزادان به خصوص در جوامع اسلامی خطر ابتلا به ایدز را کاهش می دهد .

لازم به ذکر است از دیر باز بسیاری از ملت ها می دانستند که ختنه یک عمل بهداشتی است و باعث می شود که فرد از ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی و یا جنسی مصون بماند .



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha