سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: كارشناسان تغذیه در هفته بسیج همگانی،در واحدهای مشاوره شبكه‌های بهداشتی درمانی كشور، مشاوره رایگان در باره تغذیه به مراجعه كنندگان ارایه می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، زهرا عبداللهی افزود: برپایی جشنواره‌های غذای سالم با هدف شناساندن غذاهای سنتی با كیفیت تغذیه‌ای و همچنین اندازه‌گیری قد، وزن و مشاوره تغذیه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح در معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور است.

وی ادامه داد: در این راستا همچنین سامانه ملی پایش امنیت غذا و تغذیه در ایران راه‌اندازی شده و اولین نقشه آسیب‌پذیری امنیت غذا و تغذیه ترسیم شده است.

این متخصص تغذیه گفت: نتایج مطالعات هزینه خانوار حاكی از آن است كه روند امنیت غذایی در یك روند ده ساله بهبود یافته است به طوری كه سهم هزینه خوراك از كل هزینه‌های خانوار در مناطق شهری و روستایی روند كاهشی داشته است.

عبداللهی تصریح كرد: روند شیوع سوء تغذیه كودكان زیر 5 سال كشور نیز در یك دوره 13 ساله در حدود 50 درصد كاهش یافته است و برنامه‌های مراقبت تغذیه‌ای كودكان زیر 5 سال در شبكه‌های بهداشتی درمانی كشور نقش قابل ملاحظه‌ای در بهبود وضعیت تغذیه كودكان كشور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha