سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: به طور حتم تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به مجلس هشتم نمی رسد و باید برای تصویب آن منتظر مجلس نهم بمانیم.

امین حسین رحیمی در گفت و گو با پانا در خصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این لایحه برای مبارزه با پدیده شوم کودک آزاری توسط قوه قضاییه تهیه و برای تدوین آن از نظرات کارشناسان این حوزه بهره گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: این لایحه برای بررسی بیشتر از سوی قوه قضاییه به دولت داده شده است و دولت نیز پس از کارشناسی و بررسی بیشتر، قرار است آن را به مجلس بفرستد.

به گفته رحیمی لایحه جامع حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان هنوز به دست مجلسیان نرسیده است و دولت در حال انجام کارهای آن است و به طور حتم تصویب این لایحه به مجلس هشتم نمی رسد و باید برای تصویب آن منتظر مجلس نهم بمانیم.

وی در ادامه به تدوین جزوه حمایت از حقوق کودکان اشاره کرد و گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان توسط هیات دولت تصویب و طی آن اقدامات حمایتی بسیار خوبی برای حمایت از کودکان و نوجوانان دیده شده است.

 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان توسط هیات دولت تصویب شد

بر پایه این گزارش چندی پیش رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین جزوه حمایت از حقوق کودکان خبر داد و اضافه کرد: در این لایحه پیش بینی شده است در قوه قضاییه نهادی با عنوان “نهاد حمایت از کودکان و نوجوانان “ایجاد شود تا زیر نظر مستقیم دادستان فعالیت کند تا هنگامی که کوچکترین مشکلی برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود این نهاد به صورت مستقیم دخالت کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

مجتهدزاده با بیان این که در این نهاد مددکاران اجتماعی به عنوان ضابطین قوه قضاییه معرفی شده و در مشکلات کودکان و نوجوانان دخالت می کنند گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل لطافت روحی خود و حساسیتی که دارند پذیرای ضابطین قضایی نیستند و به همین دلیل مددکار اجتماعی وارد شده و به عنوان ضابط قضایی مسائل را بررسی می کند.

به گفته مجتهد زاده، بر اساس این طرح مددکاران اجتماعی حق ورود به خانه‌های کودکان آزاردیده را دارند.

وی تصریح کرد:لایحه حمایت از کودکان و نوجوان در هیات دولت تصویب شده و برای تصویب به مجلس می رود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha