سلامت نیوز: قائم مقام كمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مركزی اعلام كرد: مصرف داروی ترامادول، اعتیادآور و خطرآفرین است.

غلامرضا فتح آبادی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این دارو كه به عنوان یك مسكن شبه مخدر و مرفین وارد كشور شد، پس از ارزیابی وزارت بهداشت به دلیل داشتن عوارض گسترده، از داروخانه ها جمع آوری شد.

وی ادامه داد: به رغم اقدام وزارت بهداشت، این داروی خطرآفرین و اعتیادآور هنوز در برخی داروخانه ها و بازار آزاد خرید و فروش می شود.

وی هشدار داد عوارض اعتیاد به 'ترامادول'، از عوارض اعتیاد تزریقی نیز شدیدتر است.

مدیر كل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی گفت: مطالعات، مبین آن است كه اعتیاد به ماده مخدر كراك در بسیاری از موارد نتیجه مصرف ناآگاهانه داروی ترامادول است.

فتح آبادی، قربانیان داروی مخدر ترامادول را افرادی با رفتارهای پرخطر دانست و گفت: مصرف كنندگان این نوع مخدر در معرض تغییر نوع مصرف هستند و به صورت پیش رونده به دوز بالای ترامادول و سپس كراك روی می آورند.

وی گفت: اطلاع رسانی شفاف در باره عوارض مصرف ترامادول و آگاهی دادن به نسل جوان، اقدامی پیشگیرانه است كه رسانه ها و نهادهای آموزشی و مردمی باید فعالانه در این راستا بكوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha