یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 39358
سلامت نیوز: همیشه این عبارت كلیشه‌ای را شنیده‌ایم كه اغلب انسان‌ها با رسیدن به سن پیری و دوران سالخوردگی دچار ضعف و از دست دادن حافظه می‌شوند اما تا پیش از این، دلیل واقعی این رابطه هرگز مشخص نشده بود و همیشه تصور می‌شد كه از دست دادن حافظه بخشی از فرآیند طبیعی پیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌این بار در یك بررسی جدید از سوی دكتر آدام ام. بریكمن از انستیتو مطالعاتی بیماری آلزایمر و پیرمغزی در مركز پزشكی دانشگاه كلمبیا معلوم شد كه در واقع سكته‌های خاموش عامل اصلی این فقدان و ناتوانی هستند.

بریكمن و دستیاران وی در این مطالعه متوجه شدند كه اساسا از هر چهار فرد سالمند حداقل در مغز یك نفر نقاط مرده كوچكی وجود دارند كه این نقاط مرده عامل اصلی تخریب حافظه هستند.

به گزارش سایت اینترنتی مدیكال نیوز تودی، نكته جدید در این آزمایشات روی ضعف حافظه در سالمندان این است كه موضوع سكته‌های خاموش و تحلیل رفتن هیپوكامپ مغز به طور همزمان مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند.

بریكمن در این بررسی‌ها روی 650 فرد 65 ساله و پیرتر مطالعه كرده و نتایج آزمایشات خود را در مجله نورولوژی آمریكا به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha