یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 39359
سلامت نیوز: تمیز کردن گوش کودک نوپا که حاضر نیست برای یک دقیقه آرام باشد، کار مشکلی است. به نوشته سایت «ببل»، گوش برای جلوگیری از ورود کثیفی و باکتری ماده ای ترشح می کند. با این حال تمیز کردن گوش برای حفظ بهداشت لازم است و نکات زیر باید در نظر گرفته شود.

پس از حمام کردن، قسمت خارجی گوش را با حوله تمیز کنید. اگر کودک شروع به گریه و بی تابی کرد، برای مدتی دست بکشید. روغن مخصوص کودک به گوش بمالید تا جرم و کثیفی نرم شود و راحت تر تمیز شود.

نوک پارچه کتان را در آب ولرم فرو ببرید، فشار دهید تا آب اضافه گرفته شود سپس به آرامی قسمت بیرون گوش را تمیز کنید. استفاده از گوش پاک کن در صورتی مفید است که از بهداشتی بودن آن مطمئن شوید.از آن جا که کثیفی و چربی مو پشت گوش می چسبد، تمیز کردن آن قسمت نیز فراموش نشود. با پارچه مرطوب این کار انجام شود و در صورت بی قراری کودک، گوش را کمی با روغن مخصوص کودک چرب کنید.

با نوک ضخیم پارچه کتان به آرامی جرم را در بیاورید.

قسمت بالا و لابه لای شکاف گوش را تمیز کنید.

قبل از تمیز کردن قسمت داخل، کانال گوش را تمیز کنید، جرم را در بیاورید سپس نوک پارچه را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید.

از دستکاری کردن گوش بپرهیزید زیرا پرده گوش کودک نرم و حساس است. بنابراین با کمترین فشار گوش کودک را تمیز کنید.

جرم گوش مضر نیست و مانع از ورود باکتری به داخل گوش می شود. اما در صورت زیاد شدن، بهتر است گوش تمیز شود. برای این که بتوانید این کار را راحت تر انجام دهید، با صحبت کردن یا دادن اسباب بازی به کودک حواس او را پرت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha