سلامت نیوز : سن زنان مطلقه در کشور به 16 سال رسیده که هشداری برای دست اندرکاران امور فرهنگی و خانواده است .پیش از این، سن زنان مطلقه 18 سال بود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: سن زنان مطلقه در کشور به 16 سال رسیده که هشداری برای دست اندرکاران امور فرهنگی و خانواده است .
 

"حسین انواری" در همایش  صیانت از نهاد خانواده افزود: پیش از این، سن زنان مطلقه 18 سال بود.

 

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با افزایش طلاق در جامعه گفت: یکی از مشکلات جامعه این است که ضوابطی برای تعیین مهریه در ازدواج ها وجود ندارد .


سرپرست کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: افراد به هر اندازه می توانند مهریه درخواست کنند و در صورت رضایت طرفین، این میزان نیز در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق ثبت می شود .


وی افزود:  مهریه زیاد یکی از عوامل فروپاشی خانواده است و  این موضوع باید در احکام قضایی و قوانین، اصلاح شود .



آمار ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال کشور

 

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور هزار و 331 ازدواج در شش ماهه نخست امسال در سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه پارسال دو درصد کاهش داشته است .

 

در شش ماهه نخست امسال بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی 20-24 ساله با رقم 186 هزار و 696 نفر و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان هم در گروه سنی 20-24 سال با رقم 165 هزار و 23 نفر بوده است .


همچنین در شش ماهه نخست امسال  692 هزار و یک طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد،  585 هزار و 48  طلاق در شهرها و 106 هزار و 53  طلاق در روستاها رخ داده است .


طلاق زوج ها در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه پارسال، چهار و نیم درصد افزایش داشته است.


در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مردان و زنان در گروه سنی 25 تا 29  ساله بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha