یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 39375
سلامت نیوز: در گذشته كاهش وزن یك تهدید جدی برای بقا و قدرت باروری انسان محسوب می‌شد و به همین دلیل بدن انسان در طول هزاران سال فرا گرفته با از دست رفتن وزن مقابله كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، هر شخصی كه رژیم می‌گیرد می‌داند كه نگه‌داشتن وزن بعد از پایین آوردن آن كار مشكلی است.اكنون محققان متوجه شدند حتی یك سال بعد از كم كردن وزن، هنوز هم بدن به‌ شدت مستعد است تا به وزن قبلی خودش بازگردد.یكی از كارشناسان در این باره گفت: «افرادی كه بعد از رژیم گرفتن دوباره چاق می‌شوند، نباید خود را سرزنش كنند، چرا كه خوردن یكی از پایه‌ای‌ترین نیازهای انسان است و آن‌ها در درصد زیادی از موارد مقصر این چاقی نیستند.»بعد از رژیم گرفتن ترشح 6‌هورمون در بدن بیشتر می‌شود كه میزان اشتها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب انسان‌ها تا یك سال بعد از شروع رژیم خود را گرسنه‌تر از قبل احساس می‌كنند و اشتهای آن‌ها بیشتر از قبل می‌شود.

به اعتقاد دانشمندان این تغییرات كاملا طبیعی است. بدن انسان طوری طراحی شده كه بعد از كاهش وزن شدید خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد و مانع از دست رفتن وزن می‌شود. یكی از این كارها كاهش سرعت سوخت و ساز بدن است و دیگری افزایش اشتهای بدن است تا با این كاهش وزن مقابله شود.

در گذشته كاهش وزن یك تهدید جدی برای بقا و قدرت باروری انسان محسوب می‌شد و به همین دلیل بدن انسان در طول هزاران سال فرا گرفته با از دست رفتن وزن مقابله كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha